استاندار آذربایجان شرقی؛

باید به نیازهای فکری و جسمی دانش آموزان پاسخ داده شود

1402/08/25 - 09:23 - کد خبر: 102882 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اقدام جدی آموزش و پرورش استان برای پاسخگویی مناسب به نیازهای فکری و جسمی دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش نصر، عابدین خرم روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: خداوند متعال احیای انسان‌ها را از راه احیای آموزشی و تربیتی آنان میسر می‌داند و این مهم نیازمند توجه به نیازهای جسمی و تغذیه ای فرزندانمان است.
وی همچنین بر ضرورت توجه به بازماندگان از تحصیل تاکید کرد و گفت: در قبال فرزندان کشورمان، مسئولیت سنگینی داریم و باید با پیشنهاد عملی و برنامه‌ریزی مدون، بازماندگی از تحصیل را به حداقل برسانیم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حضور پرشور دستگاه تعلیم و تربیت استان در راهپیمایی دشمن‌شکن ۱۳ آبان امسال، ادامه داد: در کنگره ۱۰ هزار شهید استان نیز باید یک هزار و ۸۵۰ شهید دانش آموز به عنوان قهرمانان علمی و تحصیلی و الگوی دانش‌آموزان امروزی مورد تقدیر قرار گیرند.
خرم یادآوری کرد: اتمام طرح‌های نیمه تمام مدارس نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و قانون مولدسازی فرصت بی‌نظیری در این زمینه محسوب می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره دانش‌آموزی رینوفست (جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی)، گفت: این جشنواره فرصت مناسبی برای شکوفایی استعدادهای علمی و فناورانه دانش آموزان استان است که در استانداری نیز بسته خاصی برای آن پیش بینی شده است.
۳۲۴ هزار و ۸۰ دانش آموز در آذربایجان شرقی شیر رایگان می گیرند
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی هم در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت توزیع شیر در مدارس این استان، گفت: این طرح در راستای سند ملی امنیت غذا و تغذیه و با توجه به تاکید ویژه رییس جمهور بر روی این موضوع و مصوبه مجلس شورای اسلامی پس از ۶ سال وقفه با اهتمام ویژه دولت سیزدهم اجرایی می‌شود.
مسعود سعادتی با بیان اینکه طبق آمارهای استحصالی ۳۲۴ هزار و ۸۰ دانش آموز ابتدایی استان و ۱۴ هزار و ۷۲۴ همکار در این مدارس می باشند و در مجموع ۳۳۸ هزار و ۸۰۴ نفر مشمول طرح اجرای توزیع رایگان شیر در مدارس هستند، گفت: مدارس مشمول ۲ نوبت در هفته و در مجموع ۵۲ نوبت از اواخر آبان ماه سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه سال آتی، شیر دریافت خواهند کرد.
وی گفت: امسال طبق بخشنامه دریافتی ۱۷ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۸۰۸ پاکت شیر بر اساس این طرح در طول سال تحصیلی در بین کارکنان و دانش‌آموزان مدارس ابتدائی دولتی توزیع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: توزیع شیر برای اولین بار در سال ۱۳۷۹ و با تحت پوشش قرار دادن حدود ۱۰ هزار دانش آموز در مدارس آغاز شد؛ اما در سال ۱۳۹۶ بنا به دلایل متعدد به ویژه عدم توانایی تامین منابع مالی متوقف شد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر ضرورت برگزاری بدون وقفه جلسات کارگروه توزیع شیر با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان، نمایندگان تام‌الاختیار استانداری، سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد و نظارت بر روند توزیع شیر، تاکید کرد.
وی، جمع‌آوری آمار دانش آموزان استان به تفکیک نواحی و مناطق از سامانه سیدا، شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات کارشناسان سلامت در سطح نواحی و مناطق، هماهنگی و تبادل نظر با شرکت تامین کننده شیر و هماهنگی با اعضای کارگروه استان را از جمله اقدامات انجام شده به منظور اجرای هرچه بهتره طرح توزیع رایگان شیر در مدارس از زمان دریافت بخشنامه تاکنون اعلام کرد.
وی در خاتمه با اشاره به ابلاغ اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومانی به استان آذربایجان شرقی به منظور اجرای طرح ملی توزیع شیر در مدارس این استان، نسبت به الزام شرکت تامین کننده شیر جهت تسریع در عقد قرارداد بر اساس بخشنامه وزارتی، برگزاری منظم و مرتب کارگروه توزیع شیر و نظارت بر حسن اجرای کار، کیفیت‌بخشی به محصول ارائه شده با توجه به آسیب شنایی گذشته، اتخاذ تدابیر لازم برای حمل و نقل شیر با لحاظ استانداردهای مورد نیاز، توزیع به موقع در مدارس بر اساس برنامه مصوب، ابراز امیدواری کرد.
 شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل و بررسی علت بازماندگی از طریق مراجعه حضوری و تلفنی به نزدیک‌ترین مدرسه محل زندگی کودک، توزیع بسته‌های غذایی، نوشت‌افزار، پوشاک و سایر مایحتاج به صورت رایگان برای دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل جذب‌شده، برگزاری کلاس‌های جبرانی فوق برنامه مکمل برای دانش‌آموازان در قالب پویش هم قلم، پیگیری وضعیت آموزشی دانش‌آموزان میان‌پایه و طرح چالش‌های آموزشی و بهداشتی درمانی مدارس شبانه‌روزی از موارد مطرح در این جلسه بود.
در این جلسه بر ضرورت همکاری ادارات و ارگان‌های دخیل در شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل تاکید شد.
انتهای پیام/
باید به نیازهای فکری و جسمی دانش آموزان پاسخ داده شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار