معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد:

عملیات اتوبان کسایی تا پایان آبان به اتمام می‌رسد/ افزایش 20 درصدی آسفالت ریزی توسط راهداری 

1402/08/24 - 19:39 - کد خبر: 102876 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گفت: بر اساس اقدامات انجام شده، مقرر شد تا پایان آبان ماه امسال کلیه عملیات شامل آسفالت، نصب نیوجرسی و تامین روشنایی به طول هشت کیلومتر از این اتوبان از سمت دیزل آباد تا استادیوم یادگار امام تکمیل و برای عبور و مرور خودروها زیربار ترافیک برود.

به گزارش نصر، صبح امروز چهارشنبه 24 آبان به همت روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با حضور جمعی از اصحاب رسانه از پروژه های تعریض اتوبان کسایی و آسفالت ریزی آزاد راه پیامبر اعظم (ص) بازدید بعمل آمد.
" غلامرضا رسول زاده " در ابتدا با اشاره به میزان آسفالت ریزی در سال جاری گفت: در سال 1401 در سطح کشور اولین استانی بودیم که بیشترین آسفالت ریزی را داشتیم و امسال نیز با وجود کمبود قیر در کشور نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته و 400 کیلومتر در راه های اصلی و فرعی و 200 کیلومتر در راه های روستایی آسفالت ریزی داشته ایم.
 

وی در ادامه به نقاط پرحادثه در استان پرداخت و توضیح داد: در استان ما 20 نقطه پرحادثه تعریف شده است که با کمک همکارانمان 10 نقطه را رفع و مورد بهره برداری قرار گرفته و 10 نقطه دیگر در فصل کاری سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: در رابطه با خط کشی که نیاز ضروری و اولیه راه ها است با وجود کمبود اعتبارات 4 هزار و 500 کیلومتر را خط کشی کرده ایم.
وی با اشاره به پروژه شهید کسایی توضیح داد: این پروژه به طول 16 کیلومتر به عرض 7 متر است که هم اکنون در حال تعریض و تکمیل است؛ باند جنوبی این پروژه 3 خط و باند شمالی 2 خط بود که با این عملیات هر دو باند سه خطه شد.
رسول زاده گفت: اول اردیبهشت سال جاری پروژه تعریض کسایی آغاز شد، در 5 ماه اخیر 16 کیلومتر به عرض 7 متر به عمق 60 سانت خاک برداری صورت گرفت و با آهک و سیمان تثبیت و 60 سانت را لایه به لایه تثبیت کردیم.
وی اظهار امیدواری کرد و گفت: قرار بود تا پایان این ماه 6 کیلومتر از طرف دیزل آباد تا یادگار امام مورد بهره برداری قرار گیرد که خوشبختانه توانستیم این را به 8 کیلومتر برسانیم؛ نیوجرسی و روشنایی 8 کیلومتر تکمیل و آماده بهره برداری است.
 

وی ادامه داد: بقیه مسیر را در دستور کار قرار دادیم و امیدواریم ظرف 45 روز آینده به پایان برسانیم.
رسول زاده اضافه کرد: بر اساس اقدامات انجام شده، مقرر شد تا پایان آبان ماه امسال کلیه عملیات شامل آسفالت، نصب نیوجرسی و تامین روشنایی به طول هشت کیلومتر از این اتوبان از سمت دیزل آباد تا استادیوم یادگار امام تکمیل و برای عبور و مرور خودروها زیربار ترافیک برود.
وی توضیح داد: نزدیک به 4 هزار میلیارد ریال از طرف دولت برای 16 کیلومتر تخصیص یافته است؛ یک هزار و 700 میلیارد ریال از طرف سازمان راهداری، یک هزار و 200 میلیارد از طرف شهرداری از بابت آسفالت، 500 میلیارد از بابت نیوجرسی ها از سوی شهرداری و 600 میلیارد از سوی اداره برق تخصیص یافته است.
انتهای پیام/
عملیات اتوبان کسایی تا پایان آبان به اتمام می‌رسد/ افزایش 20 درصدی آسفالت ریزی توسط راهداری  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   شهروند   6 ماه پیش  

خسته نباشن. حالا عجله ای هم نیست یه صد تا دیگه تصادف جا داره که اتفاق بیفته بعد تمومش کنن.
پژوهشیار