خبر/

مدیریت بحران آذربایجان شرقی نسبت به احتمال وقوع سیل هشدار داد

1402/08/24 - 15:41 - کد خبر: 102866 نسخه چاپی

نصر: مدیریت کل بحران استانداری آذربایجان شرقی به دنبال تشدید سامانه بارشی در استان برای دستگاه های امدادی و خدمات رسان هشدار نارنجی و حالت آماده باش صادر کرد و گفت: احتمال سیل و سیلاب در برخی از نقاط استان وجود دارد.

به گزارش نصر، مرتضی مینویی روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: سامانه بارش از اوایل جمعه تا بعد از ظهر شنبه هفته آینده تشدید می شود و لازم است راهداری، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس، فرمانداران، شهرداران و سایر اعضای ستاد در این بازه زمانی در حالت آماده باش قرار گیرند.
وی گفت: طبق اعلام هواشناسی، بارش باران به صورت رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات به صورت برف به همراه وزش باد به نسبت شدید خواهد بود و احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیل و راهبندان بالاست.
مینونی افزود: با آماده باش دستگاه های امدادی و خدمات رسان، تجهیزات، ماشین آلات، امکانات مختلف مثل برف روب و نمک باش در نقاط مختلف آذربایجان شرقی به ویژه نقاط خطرناک و حادثه خیز آماده شده اند.
وی از مردم خواست که از اتراق در کنار رودخانه ها و مسیل ها خودداری کرده و سفرهای غیر ضرور را لغو کنند و نکات ایمنی توصیه شده از سوی کارشناسان را رعایت کرده و از کوهنوردی و دیگر ورزش هایی که نیاز به حضور در طبیعت است، خودداری کنند.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک بهد شمار می رود.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
مدیریت بحران آذربایجان شرقی نسبت به احتمال وقوع سیل هشدار داد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار