در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

اوجی شایعه استعفای خود را تکذیب کرد

1402/08/24 - 16:06 - کد خبر: 102865 نسخه چاپی

نصر: وزیر نفت شایعات مربوط به اختلاف با دولت و استعفای خود را تکذیب کرد.

به گزارش نصر، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اقدامات وزارت نفت برای کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: وزارت نفت اقدامات خوبی در خصوص کیفی‌سازی فراورده‌های نفتی انجام می‌دهد. در اصفهان واحد تولید روزانه ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ را به بهره‌برداری رساندیم. در سایر پالایشگاه‌ها هم بحث کیفی‌سازی محصولات را دنبال می کنیم تا سقف استاندارد تولیدات را افزایش دهیم. پالایشگاه شیراز و تبریز هم امسال به بهره‌برداری می رسد.
وی افزود: وزارت نفت در ۷ ماهه امسال به طور میانگین روزانه ۳۶ میلیون متر مکعب گاز بیشتری به نیروگاه‌ها داده است و ۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع یعنی گازوئیل یا نفت کوره کمتری در نیروگاه‌ها مصرف شده است. به صنایع بزرگ هم نسبت به سال گذشته روزانه ۶ میلیون متر مکعب گاز بیشتری داده‌ایم. در خصوص جمع‌آوری گازهای مشعل هم تا امروز ۵/۱۱ میلیون متر مکعب گاز مشعل در میادین غرب و شرق کارون جمع آوری شده و تا پایان سال تا ۱۹ میلیون متر مکعب می رسد یعنی تقریبا معادل گاز یک فاز پارس جنوبی. این گازها فرآوری و به خوراک پتروشیمی‌ها تبدیل می شود.
اوجی همچنین درباره میزان صادرات گاز ایران گفت: در زمینه صادارت گاز مایع امسال نسبت به سال گذشته نزدیک ۲۰ درصد رشد داشته ایم. نسبت به شروع دولت نزدیک به ۵۰ میلیون متر مکعب تولید گاز خام ما بیشتر شده است.
وزیر نفت در پاسخ به پرسشی در خصوص شایعه استعفای خود، گفت: اختلافی بین من و وزارت نفت با دولت نیست و مسائل مطرح شده شایعه است. دولت از مسائل حوزه وزارت نفت حمایت می کند. باید از رئیس جمهور تشکر کنم که نگاه پشتیانی به وزارت نفت دارند.
اوجی درباره همکاری با ترکمنستان برای تامین گاز در زمستان، اظهار کرد: قرارداد سوآپ گازی ما با ترکمنستان برقرار است و در حال مذاکره برای عقد قرارداد گازی بزرگ‌تری هستیم.
انتهای پیام/
اوجی شایعه استعفای خود را تکذیب کرد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار