خبر/

آزادسازی ۲ هکتار از معادن غیرمجاز شهرستان تبریز

1402/08/24 - 14:12 - کد خبر: 102857 نسخه چاپی

نصر: دنیای معدن-رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز گفت: در راستای احیای حقوق عامه و صیانت از بیت المال و به منظور تشدید نظارت بر فعالیت معادن و بر اساس دستور مقام محترم قضایی، ۲ هکتار معدن غیر مجاز توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز و با حضور عوامل انتظامی این شهرستان رفع تصرف شد.

به گزارش نصر، سعید پورحیدری صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:  با توجه به اهمیت حفظ ذخایر طبیعی و پوشش گیاهان مرتعی در شهرستان تبریز که بعنوان یکی از بزرگ ترین مراکز جمعیتی کشور  محسوب می گردد، نقش مهمی را در کنترل بحران ریزگردها و آلاینده های جوی و مخاطرات سیل و خشکسالی و همچنین کنترل فرسایش خاک و هدررفت آب را بر عهده دارند.
وی همچنین گفت: هر گونه بهره برداری غیر اصولی از معادن منجر به حذف گونه های گیاهان مرتعی و هدر رفت منابع پایه و در نهایت تحمیل خسارات جبران ناپذیر زیست محیطی بر پیکر جوامع انسانی در پی خواهد داشت.
پورحیدری گفت: لزوم حفاظت و صیانت از منابع طبیعی بعنوان سرمایه های ارزشمند ملی کشور که نقش بسزایی در بقای حیات جوامع بشری نسل حاضر  و نسل های آینده را بر عهده دارند، امری اجتناب‌ناپذیر می باشد.
وی اشاره کرد: طرح پایش معادن و کنترل فعالیت‌های معدنی در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تبریز در حال انجام می باشد که در صورت مشاهده هرگونه برداشت غیر مجاز و  مازاد بر مجوزات صادره، برابر با قانون و مقررات جاری رفتار خواهد شد.
پورحیدری افزود: فعالیت های معدنی بخشی از  اقتصاد کشور محسوب می گردد که می بایست هرگونه بهره برداری از آنها بصورت پایدار و در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه صورت گرفته و نباید در تقابل با منابع طبیعی و محیط زیست قرار گیرند.
وی در ادامه بر لزوم اجرای طرح احیاء و بازسازی  معادن متروکه تاکید کرد و گفت: امسال برای اولین بار تعداد قابل توجهی از این نوع معادن در شهرستان تبریز در حال احیاء و بازسازی است.
پورحیدری گفت: اجرای مستمر طرح احیاء و بازسازی معادن مستلزم تخصیص اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی می باشد که باید مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد.
انتهای پیام/
آزادسازی ۲ هکتار از معادن غیرمجاز شهرستان تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار