خبر/

واگذاری کاروانسرای گویجه بئل اهر به بخش خصوصی

1402/08/24 - 11:06 - کد خبر: 102843 نسخه چاپی

نصر: کاروانسرای گویجه بئل شهرستان اهر، با هدف ایجاد مجتمع تجاری، خدماتی، رفاهی و اقامتی، تحویل بخش خصوصی شد.

به گزارش نصر، طی تفاهم نامه صندوق احیاء صنایع دستی، بنا‌های تاریخی و فرش کشور با نظارت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، کاروانسرای گویجه بئل شهرستان اهر، تحویل بخش خصوصی شد.
معاون صندوق احیاء صنایع دستی، بنا‌های تاریخی و فرش کشور در این مراسم با اشاره به اینکه در سطح کشور ۵۴ کاروانسرای تاریخی دوره صفویه توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده است، گفت: سهم آذربایجان‌شرقی از این ثبت جهانی چهار بنای "کاروانسرای گویجه بئل، جمال‌آباد میانه، خواجه نظر جلفا و کاروانسرای یام مرند است که بلافاصله بعد از مرمت به جمع ثبت جهانی اضافه خواهد شد.
علی رمضانی نژاد، با اشاره به اینکه کاروانسرای گویجه بئل به صورت جزئی، نیازمند مرمت است؛ افزود: بعد از مرمت این بنای تاریخی، واگذاری آن از طریق صندوق احیای کشوری به صورت مزایده کشوری برگزار و برنده مزایده "محمدعلی محمدی" به عنوان بهره بردار اصلی معرفی شد.
سرمایه گذار بخش خصوصی کاروانسرای گویجه بئل نیز در این مراسم گفت: در راستای ثبت جهانی اهر به عنوان شهر جهانی ورنی، طرح کاروانسرا به کاروانسرا (از گویجه بئل تا کاروانسرای اوچ دکانلار شهر اهر) با هدف ایجاد مجتمع تجاری، خدماتی، رفاهی و اقامتی با برآورد اولیه ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه و اشتغال زایی ۲۵ نفر برای آماده سازی این مجتمع انجام شد.
انتهای پیام/
واگذاری کاروانسرای گویجه بئل اهر به بخش خصوصی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار