رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی؛

صادرات سیب از آذربایجان‌غربی آغاز شد

1398/10/04 - 12:20 - کد خبر: 10284 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: صادرات سیب از آذر ماه امسال آغاز شده و مقصد صادرات بیشتر کشورهای همسایه، اروپا، آسیای شرقی و بنگلادش بوده است.

به گزارش نصر به نقل از فارس، غلامرضا بابایی رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت آذربایجان‌غربی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به صادرات سیب اظهار کرد: صادرات سیب از آذر ماه امسال آغاز شده و مقصد صادرات بیشتر کشور‌های همسایه، اروپا، آسیای شرقی و بنگلادش بوده است.
وی افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه که وارد کردن پول به کشور با مشکل مواجه شده است، برای رفع این موضوع براساس مصوبات میز سیب کشوری در آذربایجان‌غربی، تمامی میوه‌های گرمسیری و بعضی نهاده‌های کشاورزی در مقابل صادرات سیب به کشور وارد و تهاتر می‌شود و امتیاز خوبی برای کشاورز و صادرکننده کشور بوده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت‌آذربایجان‌غربی بیان کرد: هیچ گونه محدودیت و مشکلی در بسته‌بندی سیب وجود ندارد و خریدار هر نوع سیبی را که متقاضی باشد برای وی صادر می‌شود.
وی با اشاره به بحث مشوق‌های صادراتی خاطر نشان کرد: خوشبختانه صادر کننده سیب خود می‌تواند به عنوان وارد کننده میوه‌های گرمسیری ثبت سفارش کند و با این روش، منافع  مالی تامین شده و نیز صادر کننده می‌تواند در سطح بین المللی همسو با صادرات سیب رقابت‌های انجام دهد.
بنا به این گزارش، در سردخانه‌های آذربایجان‌غربی طی یک ماه گذشته 760هزار تن سیب ذخیره شده بود که با خروج سیب برای مصرف شب یلدا و بازار در حال حاضر 730 هزار تن سیب در سردخانه‌ها موجود است‌.
انتهای پیام/
صادرات سیب از آذربایجان‌غربی آغاز شد خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار