سرپرست ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی

تردد کامیون ها از مرز نوردوز تا ۳۵۰ دستگاه افزایش می یابد

1402/08/23 - 12:04 - کد خبر: 102801 نسخه چاپی

نصر: سرپرست ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: تردد کامیون ها از مرز نوردوز به سمت ارمنستان با همکاری طرفین تسریع و تا ۳۵۰ دستگاه و بیشتر افزایش می یابد.

به گزارش نصر، «صادق نامدار» روز سه شنبه در گفت و گویی، اظهار کرد: اکنون روزانه ۲۵۰ دستگاه کامیون از این مرز خارج می شود که به دنبال افزایش این تعداد تا ۳۵۰ دستگاه در روز و یا هر تعدادی که توافق شود، هستیم.
وی اضافه کرد: ۶ گمرک فعال در آذربایجان شرقی داریم که برخی از این گمرک ها به صورت شبانه روزی ارایه خدمات می کنند از جمله نوردوز در مرز ارمنستان و جلفا در مرز جمهوری خودمختار نخجوان، از این رو به دنبال تسهیل تردد و همچنین تعداد کامیون های ورودی و خروجی از این گمرکات هستیم.
نامدار به جلسه امروز مقامات گمرکی طرف های ایرانی و ارمنی اشاره کرد و گفت: در این ملاقات مرزی که با حضور ناظر گمرکات سیونیک، مدیر کل گمرک مغری، معاون هماهنگی امور استان های گمرک ایران و مقام های گمرکات آذربایجان شرقی برگزار می شود راه های افزایش همکاری های گمرکی بررسی می شود.
وی اضافه کرد: همچنین در این جلسه تبادل الکترونیک اسناد بین دو طرف بحث و بررسی می شود و خواست ما این است که برگه ایکس ری کامیون های خروجی از ارمنستان در اختیار ما قرار گیرد و ما نیز برگه کامیون های خروجی به سمت ارمنستان را در اختیار طرف مقابل قرار دهیم.
نامدار در مورد متوسط زمان ترخیص کالاهای صادارتی از گمرکات آذربایجان شرقی گفت: این زمان در گمرکات استان بین ۲ تا سه ساعت است اما در مورد کالاهای وارداتی که به مجوز برخی دستگاه های دیگر نیز نیاز دارد این زمان متغیر بوده که برای بهبود زمان ترخیص کالاهای ورودی، مکاتباتی با سازمان های صمت، دامپزشکی و استاندارد انجام داده ایم.
از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، یک میلیون و ۵۶۵ هزارتن کالا به ارزش ۸۲۴ میلیون دلار از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد.
در سال ۱۴۰۱ نیز بیش از دو میلیون و ۹۲۸ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۵۷۴ میلیون دلار از گمرکات این استان به ۱۰۴ کشور جهان صادر شد.
آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی سهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.
انتهای پیام/
تردد کامیون ها از مرز نوردوز تا ۳۵۰ دستگاه افزایش می یابد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار