مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی

خودکفایی ۱۱ هزار عضو زیرپوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی

1402/08/23 - 11:57 - کد خبر: 102799 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی گفت: ۸۰ هزار خانوار استان هم اکنون زیر پوشش این مجموعه هستند که یازده هزار نفر نیز توانمند شده و به مرحله خودکفایی رسیدند و از حمایت کمیته امداد خارج شدند.

به گزارش نصر، غلامعلی ملامهدی روز سه شنبه در گفت و گویی، زیر پوشش قرار گرفتن زنان بی سرپرست و زنان روستایی از طریق بیمه تامین اجتماعی را از مهمترین اولویت های کمیته امداد آذربایجان شرقی بیان و اظهار کرد: بر این اساس سالانه حدود یکهزار و ۷۰۰ نفر از زنان بی سرپرست توسط کمیته زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.
به گفته وی، بر این اساس افزون بر دو هزار و ۵۰۰ نفر از زنان روستایی آذربایجان شرقی نیز توسط کمیته امداد، بیمه عشایر شده و در سن بازنشستگی از بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.
ملامهدی به توانمندسازی افراد زیرپوشش کمیته امداد اشاره و اضافه کرد: پارسال ۱۰۸ همت اعتبار برای توانمندسازی افراد زیرپوشش در نظر گرفته شده بود که از این طریق ۲۷ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در آذربایجان شرقی ایجاد شد، این در حالی است که ۶۰ درصد فرصت های شغلی استان توسط کمیته انجام گرفته است.
وی ادامه داد: فرصت های شغلی فوق در حوزه خدمات، فنی و مهندسی، اقتصادی و سایر مشاغل ایجاد شده است که علاوه بر مددجویان کمیته، افراد سرپرست بدون بیمه، دهک های پنج به پایین و افراد نیازمند جامعه نیز می توانند از این خدمات استفاده کنند.
ملامهدی از برنامه ریزی برای اعزام کاروان شوق زیارت مشهد مقدس برای تعداد پنج هزار زن و مرد زیرپوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی توسط افراد خیر خبر داد که به زودی به مشهد اعزام خواهند شد.
انتهای پیام/
خودکفایی ۱۱ هزار عضو زیرپوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار