شهردار باسمنج خبر مطرح کرد:

وعده داده اند حریم باسمنج افزایش می یابد/در رابطه با الحاق باسمنج اظهار نظر نمی کنم 

1402/08/23 - 11:28 - کد خبر: 102792 نسخه چاپی

نصر: شهردار باسمنج گفت: موضوع فاضلاب باسمنج یکی از مطالبات اصلی ما است، به آقای استاندار هم اعلام کرده ایم که متاسفانه آب و فاضلاب نیز جوابگوی این وضعیت نیست.

به گزارش نصر، "الهوردی مشفق" در گفتگو با خبرنگار نصر به پروژه های جاری این شهر پرداخت و گفت: در رابطه با حفاری های خیابان ولیعصر با توجه به این‌که خیابان ولیعصر فاقد کانال فاضلاب است معمولا هر سه، چهار ماه یک بار مشکل گرفتگی داشته و مجبور به حفاری و پاکسازی هستیم.
وی ادامه داد: هم اکنون مناقصه ای برگزار کردیم تا بصورت اساسی کانال کشی و لوله گذاری صورت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: در این رابطه آب و فاضلاب زیر بار نمی رود و تا زمانی که کار اساسی صورت نگیرد مجبور هستیم هر سال در 4 نوبت حفاری و فاضلاب را پاکسازی کنیم.
وی در ادامه به تعطیلی جایگاه CNG شهرداری اشاره کرد و توضیح داد: جایگاه CNG شهرداری را به مزایده گذاشته و برنده مشخص و قرار داد آن را امضا کرده ایم، قرار است بزودی این جایگاه فعال شود.
وی در پاسخ به زمان آسفالت ریزی خیابان امام، گفت: برش و تراش آسفالت خیابان امام انجام شده و منتظر فینیشر آسفالت هستیم، متاسفانه در استان ما بدلیل کمبود فینیشر آسفالت ریزی خیابان اصلی به تعویق افتاده و امیدواریم ظرف چند روز آینده بعد از آمدن فینیشر آسفالت خیابان را آغاز کنیم.
شهردار باسمنج از اجرای فیبر نوری در این شهر خبر داد و گفت: فیبر نوری توسط شرکت مبین نت در باسمنج اجرا شده است که طبق قرارداد هفت کیلومتر قرار است حفاری شود و بر حسب مصوبه فناوری اطلاعات برای هر متر قرار است 50 میلیون تومان هزینه به شهرداری داده شود که شهرداری باسمنج این هزینه را نگرفته و در عوض 5 کیلومتر از فیبر نوری در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت تا توسط آن کانال کابل دوربین ها و دیگر امورات لازم صورت بگیرد.
وی به موضوع فاضلاب اشاره کرد و گفت: موضوع فاضلاب باسمنج یکی از مطالبات اصلی ما است، به آقای استاندار هم اعلام کرده ایم که متاسفانه آب و فاضلاب نیز جوابگوی این وضعیت نیست.
مشفق در رابطه با وضعیت میدان ولایت گفت: مناقصه میدان ولایت برگزار و قرارداد آن منعقد شده است و امیدواریم بزودی پروژه آغاز شود.
وی در پاسخ به حریم باسمنج گفت: حریم باسمنج هم اکنون دقیقا یک برابر محدوده است و یعنی هیچ! آقای ذاکری نیز وعده داده اند تا حریم را به 5 برابر افزایش دهند که تاکنون مورد تایید مسکن و شهرسازی نگرفته است.
وی افزود: در شهرداری باسمنج مجوز جذب نیروی جدید نداریم چون چارت شهرداری باسمنج علی رغم این که نیازمند نیروی جدید هستیم، کمتر بوده و نمی‌توانیم نیروی جدید جذب کنیم.
وی در پاسخ به این که الحاق شهر باسمنج به تبریز بهتر است يا خير، گفت: بهتر است من در این مورد اظهار نظر نکنم، باسمنج شورا دارد و در این رابطه نیز باید شورا تصميم گيری کند.
وی به محل درآمد های شهرداری اشاره کرد و گفت: درآمد شهرداری باسمنج هم اکنون از طریق پروانه و ماده صد است.
وی از بسته های سرمایه گذاری خبر داد و گفت: در بحث سرمایه‌گذاری اقداماتی را انجام داده ایم و تنها مسئله ای که می‌تواند شهرداری ها را نجات دهد جذب سرمایه گذار و درآمد پایدار است.
مشفق ادامه داد: بسته های مشارکتی نیز آماده کرده ایم که تا پایان سال عملیاتی خواهیم کرد و با این سرمایه گذاری ها 15 میلیارد تومان شهرداری باسمنج درآمد ماهانه خواهد داشت.
شهردار باسمنج به بودجه این شهر اشاره کرد و گفت: تا سال گذشته بودجه شهرداری باسمنج 30 میلیارد تومان بود که امسال به 52 میلیارد تومان افزایش دادیم که 28 میلیارد آن عمرانی است و تقریبا بودجه تحقق می یابد.
انتهای پیام/
وعده داده اند حریم باسمنج افزایش می یابد/در رابطه با الحاق باسمنج اظهار نظر نمی کنم  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   رضاعلیزاده   6 ماه پیش  

تا کی بایدشهر باممنج در مشگلات خود دست و پا بزند مردم باسمنج لایق پیشرفت در مسایل شهرشان هستن شورای شهرباسمنج با موافقت خود با الحاق باسمنج به تبریز می توانند هم رضایت مردم راجلب پیشرفت و عمرانی را به باسمنج هدیه دهندماننداحداث خط وایستگاه مترو امیدوارم شورای شهردست از لجاجت خود بردارن
پژوهشیار