خبر/

30 حلقه چاه در شهرستان تبریز مسدود شد

1402/08/23 - 10:06 - کد خبر: 102787 نسخه چاپی

نصر: مدیر امور منابع آب شهرستان تبریز، از مسدود شدن 30 حلقه چاه در این شهرستان طی در 6 ماهه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش نصر، حفظ و نگهداشت منابع آب زیرزمینی می‌تواند از خطراتی نظیر فرونشست زمین جلوگیری کند، شاید برای همین است که تدابیر جدیدی برای جلوگیری از برداشت آب‌های زیرزمینی نظیر بازچرخانی و استفاده صنایع از پساب اندیشده و در برنامه هفتم توسعه بر آن تاکید شده است.
این مهم در استان آذربایجان شرقی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار بوده به طوری که طی ماه‌های اخیر، شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در راستای صیانت از منابع آب‌های زیرزمینی، چند دشت در این استان را ممنوعه اعلام کرده است.
"حمید ادیب" مدیر امور منابع آب شهرستان تبریز با اعلام این مطلب اظهار کرد: در شهرستان تبریز طی 6 ماهه سال‌جاری، 21 حلقه چاه غیرمجاز جدید در حال بهره‌برداری شناسایی و از حفر 11 حلقه چاه غیرمجاز جدید جلوگیری و همچنین هشت دستگاه حفاری غیرمجاز تراکتوری و برقی و سه مورد ادوات حفاری دستی توقیف شده است.
وی با تاکید بر اینکه این چاه‌ها در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی مسدود شدند، افزود: با همکاری گروه گشت و بازرسی در جهت صیانت از منابع آبی، 30 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شده و بیش از 50 دستگاه کنتور حجمی مکانیکی و هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های آب در سال‌جاری نصب شده است.
ادیب با بیان اینکه این امور بر اساس قوانین موجود با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیر‌زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی می‌کند، ادامه داد: با احتساب کنتورهای نصب شده در سال‌های قبلی، در حال حاضر تعداد یک هزار و 28 حلقه از چاه‌های فعال شهرستان تبریز مجهز به کنتور مورد تائید است.
این گزارش می‌افزاید، خوشبختانه در کنار اقدامات سلبی، فرهنگ‌سازی برای عدم حفر چاه های غیرمجاز و اضافه برداشت از چاه های مجاز و کاهش آثار و تبعات آن در قالب پروژه آموزش، فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی طرح احیا و تعادل بخشی دنبال می‌شود.
انتهای پیام/
30 حلقه چاه در شهرستان تبریز مسدود شد

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار