مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی؛

فروشگاه تعاونی مصرف در تبریز یک میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال جریمه شد

1402/08/21 - 14:25 - کد خبر: 102730 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: یک فروشگاه تعاونی مصرف در تبریز به علت فروش شکر به بالای قیمت مصوب تنظیم بازار به پرداخت یک میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

«صمد حضرتی»، روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این پرونده با گزارش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده بود، افزود: به این پرونده در شعبه دهم اداره تعزیرات حکومتی تبریز رسیدگی شد.
وی اظهار کرد: بر اساس محتویات پرونده، این شرکت تعاونی با دریافت هفت هزار و ۸۰۰ کیلوگرم شکر سهمیه ای مقدار پنج هزار کیلوگرم از آن را با مبلغ بالای قیمت مصوب دولت به فروش رسانده بود.
حضرتی، ادامه داد: شعبه پس از بررسی با توجه به دفاعیات غیرموثر متهم پرونده و ارایه نکردن مدارک قانونی لازم و با انجام استعلام از مراکز مرتبط اتهام گرانفروشی را محرز دانست و علاوه بر جریمه این شرکت به مبلغ مذکور، حکم توزیع باقی مانده شکر با قیمت مصوب را صادر کرد.

مالک یک واحد نانوایی در میانه ۵.۵ میلیارد ریال جریمه شد
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به پرونده فروش آرد یارانه ای در خارج از شبکه پخت نان به مقدار ۱۰۰ کیسه ۴۰ کیلویی در یک واحد نانوایی در میانه، گفت: این پرونده تخلف از سوی بازرسان جهادکشاورزی به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع شده بود که در وقت تعیین شده در شعبه تعزیرات حکومتی رسیدگی شد.
حضرتی، افزود: شعبه پس از بررسی گزارش بازرسان و دریافت دفاعیات متهم، اتهام عرضه خارج از شبکه آرد را محرز اعلام و مالک واحد نانوایی را به پرداخت پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

قاچاقچی نوشابه انرژی زا در چاراویماق حدود ۶۳۰ میلیون ریال جریمه شد
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی با اشاره به پرونده قاچاق نوشابه انرژی زا به ارزش ۳۱۴ میلیون و ۷۹۴ هزار ریال در چاراویماق گفت: این پرونده از سوی نیروی انتظامی به تعزیرات حکومتی این شهرستان ارجاع شده بود که در وقت تعیین شده در شعبه تعزیرات حکومتی رسیدگی شد.
حضرتی، ادامه داد: شعبه پس از دریافت دفاعیات متهم به دلیل ارایه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز اعلام و متهم را علاوه بر ضبط کالای کشف شده به پرداخت ۶۲۹ میلیون و ۵۸۸ هزار ریال جزای نقدی محکوم کرد.
در نیمه نخست سال جاری به دنبال رسیدگی به یک هزار و ۹۲۰ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز در آذربایجان شرقی، قاچاقچیان به پرداخت بیش از ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.
در این بازه زمانی اصناف متخلف نیز در حوزه کالا و خدمات استان به دنبال رسیدگی به پنج هزار و ۴۴۶ پرونده در واحدهای اجرای احکام به پرداخت بیش از ۹۰۶ میلیارد و ۷۹۱ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.
انتهای پیام/
فروشگاه تعاونی مصرف در تبریز یک میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال جریمه شد محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار