خبر/

تاکید فرماندار اسکو بر اخذ مجوز جهت هرگونه مرمت در محوطه تاریخی کندوان

1402/08/21 - 11:49 - کد خبر: 102717 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان اسکو بر لزوم اخذ مجوز لازم از میراث فرهنگی جهت هرگونه مرمت کران‌ های تخریب شده در محدوده تاریخی کندوان تاکید کرد.

به گزارش نصر، فیروزی در نشست بررسی مسایل و مشکلات روستای تاریخی کندوان میزان تحمل و پذیرش گردشگر در داخل روستا را حدود پنج هزار نفر در روز برشمرد و گفت: با توجه به ثبت جهانی کندوان و پیش بینی افزایش ورود گردشگر به این روستا، ضرورت ساماندهی و مدیریت گردشگران بر اساس استاندارد‌های لازم گردشگری بیش از پیش احساس می‌شود.
وی گفت: تاکنون در پیک‌ترین روز سال که مربوط به روز طبیعت بود حدود سه هزار گردشگر داخلی و خارجی وارد روستای کندوان شدند و این میزان گردشگر خدمات رفاهی، خدماتی و گردشگری مناسب و استاندارد را می‌طلبد.
فرماندار شهرستان اسکو همچنین سد معبر فروشندگان و مغازه داران روستایی، فعالیت غیرمجاز راهنمایان گردشگری در ورودی روستا، استفاده فروشندگان و مغازه داران از ورق‌های فولادی و فلزی غیر متجانس با بافت تاریخی کندوان در بازارچه برای پوشش سقف و درب مغازه‌ها و عدم رعایت اصول استاندارد پذیرش گردشگر توسط برخی فروشندگان در روستا را از جمله مشکلات پیش پای کندوان در برخورد با مسافران برشمرد و بر ضرورت آموزش روستاییان تاکید کرد.
انتهای پیام/
تاکید فرماندار اسکو بر اخذ مجوز جهت هرگونه مرمت در محوطه تاریخی کندوان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار