در نشست اضطراری ریاض مطرح شد:

رئیسی: این جنگ، رویارویی محور شرارت و شرافت است/ راهکارهای ایران برای حل بحران غزه

1402/08/20 - 16:27 - کد خبر: 102693 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمهور گفت: امروز ماجرای غزه رویارویی محور شرافت در برابر محور شرارت است، امروز همه باید مشخص کنند که در کدام صف قرار گرفته اند.

به گزارش نصر، سید ابراهیم رئیسی در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در ریاض اظهار داشت: سلام بر قدس شریف سلام برغزه و کودکانش سلام بر فلسطین و خون های به ناحق ریخته . سلام برمقاومت سرافراز فلسطین و لبنان.
وی با بیان اینکه امروز فلسطین‌ محک‌و ملاک شرافت اسلامی و انسانی است، از دولت عربستان به عنوان چهاردهمین رییس سران سازمان همکاری اسلامی برای میزبانی و برگزاری این‌نشست در این‌مقطع حساس از تحولات منطقه ای و شرایط خطیر کنونی تشکر کرد.
رئیس جمهور افزود: امروز گرد هم‌آمده ایم تا تصمیم‌تاریخی و سرنوشت ساز بگیریم.
رئیسی تاکید کرد: استفاده از بمب های فسفری نیمی از غزه را تبدیل به تلی از خاک کرده و بیش از ۱۱ هزار نفر را قتل عام کرده است و ۳ هزار نفر زیر آوار هستند اکثر قربانیان زنان و کودکان هستند، تعداد کسانی که به خاطر نرسیدن دارو و شیوع بیماری ها جان خود را از دست خواهند داد بای ذنب قتلت؟
وی تصریح کرد: امروز ماجرای غزه رویارویی محور شرافت در برابر محور شرارت است، امروز همه باید مشخص کنند که در کدام صف قرار گرفته اند.
رئیس جمهور ادامه داد: روسای محترم دولت های اسلامی، بی تردید دولت آمریکا آمر و شریک اصلی این جنایت است، اسرائیل فرزند نامشروع آمریکا است ،ادعای دفاع مشروع یکی از طنز های تلخ تاریخ است، هم زمان ناوگان جنگی امریکا به منطقه اعزام شد و آمریکا وارد جنگ به نفع اسرائیل شد.امروز پرده های اغوا و تزویر کنار رفته است و اسرائیل در محاصره نفرت جهانی است.
وی گفت: امروز ما باید میدان را در دست بگیریم، ای کاش این نشست یک ماه پیش برگزار می شد اینک که با تاخیر برگزار شده،باید تصمیم قاطع اتخاذ شود.باید همه ابزار ها برای توقف فوری ماشین کشتار مردم فعال شود، اگر مقاومت مردم غزه و کرانه باختری و مقاومت لبنان نبود امروز بسیاری از کشور های عربی و اسلالمی درگیر چنین جنگی با رژیم صهیونیستی بودند.
آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه حماس یک جنبش آزادی بخش است.گفت: امروز جنایات غزه مردم جهان را بیدار کرده است هزینه این بیداری خون پاک ۱۴ هزار عزیز بوده است.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره و آغاز امدادرسانی به مردم مظلوم و مقتدر غزه، صبح امروز شنبه به منظور شرکت در جلسه اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی، عازم عربستان سعودی شد.
رئیس جمهور پیش از عزیمت به عربستان، شرکت در نشست اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی درباره مسئله فلسطین را هدف اصلی این سفر عنوان کرد و با اشاره به پیگیری‌های جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری فوری این نشست از ابتدای تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه گفت: ‌مسئله فلسطین مسئله اصلی امت اسلامی و مسلمانان جهان بلکه مسئله بشریت و همه مردمان صاحب فهم و درک و اندیشه در سراسر عالم است که این روزها به صورت میلیونی به خیابان‌ها آمده‌اند و فریادشان از ظلم رژیم صهیونیستی و حمایت‌های آمریکایی‌ها از این نسل ‌کشی بلند است.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه جنایت‌هایی که امروز توسط رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌شود، مصداق روشن جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است،‌ تصریح کرد:‌ آمریکایی‌ها در اظهارات و پیغام‌های‌شان ادعا می‌کنند که بدنبال گسترش دامنه جنگ نیستند، در حالی که این ادعا به هیچ‌وجه با عملشان سازگاری ندارد چرا که سوخت ماشین جنگی صهیونیست‌ها از سوی آمریکایی‌ها تهیه می‌شود.
رئیس جمهور ممانعت از به نتیجه رسیدن نشست مصر و جلوگیری از به نتیجه رسیدن نشست شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس در غزه را از جمله مصادیق دروغگویی آمریکائی‌ها در وقایع اخیر برشمرد و افزود: امروز دنیا باید چهره اصلی آمریکایی‌ها را بشناسد که چگونه به تعبیر رهبری معظم انقلاب با ظاهری اتو کشیده و دستانی مخملی اینگونه بانی و حامی جنایت علیه ملت‌های مظلوم هستند.
به گزارش ایرنا، آیت الله رییسی به دنبال حملات وحشیانه و جنایت‌بار رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و بی‌گناه غزه، در پی یک سلسله تحرکات دیپلماتیک و در گفتگوهای تلفنی و حضوری با سران کشورهای اسلامی، پیگیر برگزاری اجلاس اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی بود که این نشست امروز به میزبانی رئیس دوره‌ای این سازمان در ریاض عربستان برگزار شد.
رئیس جمهور همچنین در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی «اکو» در تاشکند ازبکستان، علاوه بر تاکید بر ضرورت اعمال فشار کشورهای اسلامی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها، بر اهمیت اجرای راهکار مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر قطع روابط سیاسی و اقتصادی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی به‌عنوان راهکاری بازدارنده تاکید کرد.
انتهای پیام/
رئیسی: این جنگ، رویارویی محور شرارت و شرافت است/ راهکارهای ایران برای حل بحران غزه خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار