یادداشت سردبیر نصر به بهانه 16 سالگی نصر |

احترام به 16 سال همراهی با "نصر"

1402/08/20 - 10:19 - کد خبر: 102654 نسخه چاپی

نصر: 16 سال پیش بود که " نصر " در تبریز متولد شد و این تولد آغازی بود در مسیر یک حرکت رسانه ای نو و جدید با شعار " نگاه صریح رسانه".

فضای رسانه ای آن روزهای تبریز برای رسانه های مجازی غربتی وصف ناشدنی داشت، رسانه ای می کردیم و از ما نسخه چاپی می خواستند. پست می گذاشتیم و به خاطر بازتاب اش محاکمه می شدیم. هیچ گاه فراموش نمی کنم که به خاطر یک کامنت پستی در صفحه اینستاگرام نصر بیش از یک سال پله های دادسرای تبریز را بالا و پایین رفتم تا به قاضی پرونده اثبات کنم که کسی که کامنت می نویسد لزوما کادر و پرسنل رسانه نیست!
روزها و شب ها گذشت و امروز به پشتوانه توکل بر خدا ، نیروی انسانی حرفه ای و توانمند و مخاطبانی فهیم وارد شانزدهمین سال فعالیت نصر شده ایم. " سلام نصر" صدای آشنایی برای مخاطبان این رسانه دیجیتال است چرا که امروز مشکلات، چالش ها و کمبودها در حوزه های مختلف با سلام نصر بلندتر شنیده می شود و این مدیران ارتباط گستر هستند که با اهمیت دادن به مطالبه مردمی آن را تا حد توان برطرف می کنند.
رسانه اگر چه بر اساس تعاریف رکن چهارم دموکراسی است ولی این تعریف صرفا در حد شعار است چرا که می توانی بنویسی ولی نوشتارت باید مبتنی بر بایدها و نبایدهایی باشد که در طول زمان تغییر می کنند؛ یک روز مسئله ای در رسانه نباید طرح شود و روز بعد باید پرداخت شود. روزی انعکاس موضوعی در رسانه عین واقعیت است روز بعد تشویش اذهان عمومی.

این نوع نگرش ها کار در رسانه را بسیار دشوارتر کرده است حال اینکه تشکل های صنفی رسانه ای در استان نیز کارکرد خود را از دست داده و به جای دفاع از اعضا تلاش دارند تا بسترهای فشار بر رسانه ها را پهن تر و گسترده تر کنند.
امروز کار در رسانه نه تنها ایثار است بلکه از نگاهی ژرف تر یک ازخودگذشتگی آشکار است؛ امروز مدیریت رسانه چالش هایی دارد که فقط مدیران رسانه های مستقل می توانند آن را درک کنند؛ تهدید صدای آشنا برای مدیران رسانه ای امروز استان است؛ اگر چنین بنویسید چنان می کنیم؛ اگر این بیانیه را امضا نکنید؛ آن بلا را سرتان می آوریم و اگرهای متعدد دیگر.
اگرچه نصر در طول فعالیت خود تاکنون تجربه سه دولت متفاوت را از سرگذرانده است ولی شرایط فعلی در نوع خود منحصر بفرد است ؛ ناآشنایان به رسانه برای رسانه ها مصوبه صادر می کنند؛ نسخه می پیچیند؛ تهدید می کنند؛ پرونده سازی و تلاش دارند چهره ای خوشرو از خود به منصه ظهور برسانند، "صداقت" را پس می زنند و به دنبال "خصومت" هستند؛ "کینه" را جایگزین "بخشش" کرده اند و شعار "صراحت" می دهند؛ این ها گوشه ای است از آنچه بر سر رسانه های مستقل امروز آذربایجان می آید.
پارادوکسی آشکار در فضای رسانه ای استان بیداد می کند، از یک سو همه به دنبال اثرگذاری اجتماعی رسانه های دارای مجوز و حرفه ای هستند و از سوی دیگر با افزایش اثرگذاری ها فشارها بیشتر و بیشتر می شود و این سرعت رشد و نمو رسانه را کند می کند.
 اگر امروز 16 ساله شده ایم مطمئن باشید که 16 سد را پشت سر گذاشته ایم و با عبور از قله ها امروز نصر همچون نوجوانی پر تحرک در حال عبور از شرایط بحرانی است اگر این دوران را به سلامت از سربگذرانیم در آینده ای نزدیک رسانه ای پرتوان تر و تاثیرگذارتر خواهید دید.
از اینکه در کنارمان قوت قلبی برای تداوم مسیر پرتلاطم مان هستید بر خود می بالیم و امیدواریم بتوانیم به رسالت اصلی رسانه که همانا تحقق توسعه و اعتلای ایران عزیز و آذربایجان سربلند است؛ جامه عمل بپوشانیم.

به قلم امیر کریم زاد شریفی | سردبیر آژانس خبری تحلیلی نصر
انتهای پیام/
احترام به 16 سال همراهی با نصر

ثبت نظر

نمایش 2 نظر

پاسخ   میانالی   6 ماه پیش  

یکی از ویژگی های نصر در کنار مردم بودن است ممنونیم که 16 سال است با مردم هستید

پاسخ   امید   6 ماه پیش  

نصر را به عنوان یک رسانه مردمی باور کرده ایم ولی ای کاش کم از این مسئولان ناکارآمد خبر بزارید
پژوهشیار