رییس پلیس فتای آذربایجان شرقی؛

لینک های آلوده منشاء تخلفات اقتصادی است

1402/08/19 - 17:53 - کد خبر: 102632 نسخه چاپی

نصر: رییس پلیس فتای آذربایجان شرقی گفت: لینک های آلوده و ورود ناآگاهانه به آنها توسط کاربران منشاء اصلی تخلفات و جرایم اقتصادی در استان است.

سرهنگ محسن محمودی در مصاحبه با خبرنگاران، با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از کاربران اینترنت به توصیه های ایمنی پلیس فتا عمل نکرده و با وجود اینکه پیامک های هشدار در این زمینه روزانه و به طور مستمر ارسال می شود، بی توجهی نشان داده و با انواع مشکلات حقوفی و قضایی مواجه می شوند.
وی با اشاره به اینکه اولین جرم مبتلابه آذربایجان شرقی در مراجع قضایی مربوط به حوزه های مختلف اقتصادی است، از مردم درخواست کرد نسبت به هشدارهای پلیس فتا بی توجهی نکرده و در صورت مواجهه با هر گونه مشکل، تخلف و خالی شدن حساب های بانکی خود، در سریع ترین زمان ممکن و بدون فوت وقت با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس برقرار کرده و موارد تخلفاتی را به پلیس فتا اطلاع دهند.
محمودی مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا را بهترین و مطمئن ترین محل برای پیگیری تخلفات اقتصادی ناشی از فعالیت در فضای مجازی اعلام و اظهار کرد: این مرکز به طور شبانه روزی آماده ارایه هر گونه مشاوره بوده و در خدمت مردم است.
وی با تاکید بر اینکه آحاد مردم در صورت بروز هر گونه مشکل ناشی از ورود به لینک های آلوده به هیچ عنوان ملاحظه کاری نکرده و بلافاصله مراتب را به پلیس فتا اعلام کنند، یادآور شد: در صورت گذشت زمان متخلفان به راحتی تمام حساب های بانکی و مالی کاربران را می توانند خالی کنند، پس زمان در این گونه موارد نباید به راحتی از دست برود.
محمودی بیش از ۶۰ درصد پرونده های حقوقی مطروحه در دادگاه ها و دستگاه قضائی آذربایجان شرقی را مربوط به تخلفات اقتصادی اعلام و اضافه کرد: این در حالی است که به راحتی و با عمل کاربران به توصیه های پلیس فتا می توان این آمار را به طور چشم گیری کاهش داد.
وی گفت: مردم در صورت مشاهده پیامک های مشکوک و دعوت ورود به لینک های وسوسه انگیز هرگز وارد آن نشده و اجازه سوء استفاده به فرصت طلبان و متخلفان را ندهند، چون بلافاصله با باز کردن این گونه لینک ها وارد صفحات جعلی شده و با قول های دریافت جایزه و هدیه های اغواکننده، تطمیع شده و تمام اطلاعات مالی، شخصی و خانوادگی آنها به سرفت می رود.
محمودی آگاهی رسانی به مردم را یکی از ماموریت های مهم و اصلی پلیس فتا برای کاهش مفاسد و تخلفات اقتصادی برشمرد و از رسانه های گروهی درخواست کرد تا با انتشار اخبار، گزارش ها و توصیه های پلیس، زمینه های کاهش تخلفات اقتصادی و مقابله با سودجویان و متخلفان فضای مجازی را هموارتر کنند.
وی حجم تخلفات مالی ناشی از ورود به لینک های آلوده در آذربایجان شرقی را بسیار بالا اعلام کرد و افزود: از باتدای امسال تاکنون افزون بر ۶۰ میلیارد ریال از پول مردم توسط پلیس فتا و همکاری دستگاه قضایی استان عودت داده شده است.
رییس پلس فتای آذربایجان شرقی ادامه داد: در همین راستا بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیارد ریال نیز از حساب های بانکی متخلفان مسدود شده است که آمار قابل ملاحظه ای به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، یادزهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری های و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی با حضور حدود ۶۰ غرفه از ۱۷ آبان ماه شروع و تا ۲۱ همین ماه در سالن شهریار نمایشگاه بین المللی تبریز دایر است.
انتهای پیام/
لینک های آلوده منشاء تخلفات اقتصادی است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار