مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد:

تثبیت مالکیت ۲ هزار هکتار از اراضی هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی

1402/08/19 - 16:42 - کد خبر: 102626 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از تثبیت مالکیت ۲ هزار هکتار از اراضی این مجموعه طی یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش نصر، حمید منجم روز جمعه با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در نمایشگاه مطبوعات تبریز، افزود: مجموع اراضی جمعیت هلال احمر استان بالغ بر پنج هزار هکتار است که تلاش می شود سه هزار هکتار از آن نیز تا پایان سالجاری تثبیت مالیکت شده و مشکلات حقوقی و معارضی آنها رفع شود.
به گفته وی اراضی تثبیت مالکیت شده جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در شهرستان های ملکان و بناب است که برنامه ریزی های اساسی برای تبدیل آنها به اراضی گلخانه ای و همچنین شهرک سازی در حوزه تولید و صنعت در دست تدوین و انجام است.
منجم با بیان اینکه اشتغال زایی و فعالیت های اقتصادی عام المنفعه به صورت مشارکت با بخش خصوصی در زمین های تثبت مالکیت شده جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در دستور کار است، اعلام کرد: تلاش می کنیم در ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان استان وارد عرصه شویم.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی برای سه هزار هکتار از اراضی باقی مانده خود نیز طرح دعوی در مراجع قضائی کرده است تا با رفع درگیری های حقوقی، این زمین ها نیز به مجموعه اضافه شود.
منجم با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر نه به عنوان نهادی دولتی که یک مجموعه مردمی است، افزود: باید توجه داشت که تمام داشته ها و امکانات این نهاد ناشی از کمک های مردمی و حضور مردم در حوادث مختلف است و بر این اساس عایدی اراضی یاد شده نیز باید در خدمت مردم باشد.
به گفته وی در سال گذشته ۴۰ سند کاداستر(نقشه برداری برای محدوده بندی و حدنگاری) برای اراضی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی که توسط افراد متخلف تصرف شده بود، صادر و به اراضی ملکی این مجموعه اضافه شد.
مدیرعامل جمعیت هلال اخمر آذربایجان شرقی کمبود در حوزه لجستیک (پشتیبانی) را از چالش های مهم این جمعیت اعلام و اضافه کرد: با توجه به فرسودگی بخش عمده ای از ماشین آلات با مشکلات عدیده مواجه هستیم و برای رفع این مشکلات به شدت نیازمند کمک دولت، مجلس شورای اسلامی و البته نیکوکاران هستیم.
منجم ابراز امیدواری کرد با فرا رسیدن فصل سرما و با بسیج تمام امکانات و نیروهای امدادگر، مشکلات سال های گذشته کاهش یافته و خدمات مناسب تری در حوادث احتمالی به مردم ارایه شود.
به گزارش ایرنا، یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی همزمان با هجدهمین نمایشگاه کتاب و نخستین نمایشگاه حجاب و عفاف از ۱۷ تا ۲۱ آبان ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برپاست.
انتهای پیام/
تثبیت مالکیت ۲ هزار هکتار از اراضی هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار