خبر/

درخشش دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رتبه بندی شانگهای

1402/08/19 - 11:47 - کد خبر: 102617 نسخه چاپی

نصر: دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رتبه بندی شانگهای رتبه اول رشته ریاضیات را در بین دانشگاه‌های کشور کسب کرد.

به گزارش نصر، بر اساس آخرین نتایج اعلام شده در سال ۲۰۲۳ در قالب رتبه بندی جهانی موضوعی شانگهای که یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رشته ریاضیات بالاتر از تمام دانشگاه‌های کشور در رتبه ۳۰۱ تا ۴۰۰ جهان قرار گرفت.
طبق نظام رتبه‌بندی موضوعی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود.
نظام رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۲۳ میلادی برای هفتمین سال متوالی رتبه‌بندی جهانی موضوعات دانشگاهی (GRAS) را منتشر کرد.
این رتبه بندی در سال ۲۰۲۳ در ۵۵ رشته در قالب ۵ حوزه کلی شامل حوزه مهندسی (۲۳ رشته)، حوزه علوم طبیعی (۸ رشته)، حوزه علوم زیستی (۴ رشته)، حوزه علوم پزشکی (۶رشته) و حوزه علوم اجتماعی (۱۴ رشته) صورت گرفت.
اسامی بیش از ۱۹۰۰ دانشگاه از بین ۵۰۰۰ دانشگاه مورد بررسی از ۱۰۴ کشور و منطقه در جهان در فهرست نهایی این رتبه‌بندی قرار گرفتند که دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رشته ریاضی موفق به کسب رتبه گردید.
 معیار‌های مهم در این رتبه بندی شامل تعداد مقالات منتشر شده دانشگاه در نشریات Q1 در هر حوزه موضوعی، تاثیر استنادی نرمال شده مقالات منتشر شده دانشگاه در هر حوزه موضوعی، نسبت مقالات بین المللی دانشگاه به کل مقالات دانشگاه،تعداد مقالات در نشریات برتر هر حوزه،تعداد برندگان جوایز بین المللی مشهور است.
انتهای پیام/
درخشش دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رتبه بندی شانگهای منابع محلی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار