خبر/

رونمایی از پوستر نمایش «ثقة الاسلام»/ روایت مردانی پایدار که پای دار رفتند

1402/08/19 - 12:34 - کد خبر: 102616 نسخه چاپی

نصر: آیین رونمایی از نمایش ثقةالاسلام شب پنجشنبه در تالار اندیشه ائل‌گلی با همراهی شهرداری منطقه دو تبریز برگزار شد. 

به گزارش نصر، موسی علی‌پور شهردار منطقه ۲ تبریز، در آغاز این مراسم با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری، تبریز و آذربایجان را پرچم‌دار آزادی خواهی در ایران خواند و گفت: با نگاه به تاریخ کشور می‌توان دریافت که آذربایجانی ها در تمام ادوار در صحنه آزادی خواهی نقش مهم ایفا کردند. ثقه الاسلام در این میان تنها قهرمان ما نبوده است، ولی در آن دوره حساس، در مقابل روس ها ایستاد و این ادامه خواهد یافت و آذربایجانی ها از تمامیت ارضی ایران همواره دفاع خواهند کرد. 
وی افزود: شورا و شهرداری تبریز امروز از یک مجموعه خدماتی صرف به یک مجموعه خدماتی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده و در خصوص این چنین کار های فرهنگی تاریخی حامی خواهد بود.
در ادامه کاظم نظری، مدیر کل مرکز هنری نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تولید نمایش زندگی ثقه الاسلام، قهرمان ملی ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: ما، بچه ها و جوانان ما همواره نیاز به قهرمانانی داریم که جانفشانی کردند و در تاریخ تاثیرگذار بوده اند تا از آنها درس بگیریم. امیدواریم که این نمایش بتواند در جشنواره تئاتر فجر حضور یابد و مردم تهران و هنرمندان ایرانی، هم با تماشای نمایش ثقه الاسلام، این قهرمان را بشناسند. 
وی همچنین اذعان داشت: در همه جای دنیا، شهرداری ها از هنرمندان و کار های فرهنگی حمایت می‌کنند، چون یک خدمت اجتماعی تاثیر گذار و آگاه کننده است که باید هر چه بیشتر حمایت شود. 
امیر حجازی، کارگردان این نمایش نیز از ویژگی ها و سختی های کار گفت و افزود: این نمایش یک مستند روایی است و حالت سوگ دارد. با توجه به تعدد لوکیشن ها در این روایت و محدودیت فضای تئاتر شهر تبریز، ما برای اولین بار از دکور دیجیتالی و موشن گرافی استفاده کردیم. چون این کار قرار است در تهران و در سطح جشنواره فجر مطرح شود، دیالوگ ها هم به زبان فارسی است، ولی فضا نمایش کاملا آذربایجانی است و موسیقی ها هم به همین ترتیب انتخاب شده اند. 
وی ادامه داد: این نمایش روایتی از داستان میرزا اسدالله ضمیری است که ملازم شخصی شهید ثقه الاسلام بود. 
این گزارش می‌افزاید، نمایش ثقه الاسلام از دوم آذر ماه روی صحنه تئاتر شهر تبریز خواهد رفت و بلیط های تماشای این نمایش به صورت رایگان قابل تهیه است.
انتهای پیام/
رونمایی از پوستر نمایش «ثقة الاسلام»/ روایت مردانی پایدار که پای دار رفتند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار