همزمان با رینوتکس برگزار می شود:

رینوفست، اولین جشنواره فناورانه دانش آموزی در تبریز

1402/08/18 - 18:25 - کد خبر: 102612 نسخه چاپی

نصر: نشست خبری اولین فستیوال فناوری و نوآوری دانش آموزی با عنوان رینوفست با همکاری دانشگاه آزاد واحد ایلخچی و اداره کل آموزش و پرورش استاد در تالار فرهنگیان عصر روز پنجشنبه  برگزار شد.

به گزارش نصر، سعادتی مدیر آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این نشست با بیان اینکه یازدهمین دوره نمایشگاه رینوتکس، این فرصت را فراهم کرد که فستیوال فناوری رینوفست نیز همزمان با این رویداد شود، گفت: این جشنواره فرصتی برای تشویق دانش آموزان و شناسایی استعداد آنها توسط خودشان و مجموعه های مختلف می باشد.
وی در ادامه به اهداف این فستیوال اشاره کرد و گفت: 
آشنایی دانش آموزان با علم روز در حوزه های رباتیک، هوافضا و هوش مصنوعی از اهداف مهمی است که در فضای با نشاط علمی به صورت مسابقه و آموزش به دانش آموزان ارائه می‌شود. 
وی اضافه کرد: هفته پژوهش نیز با این رویداد همزمان خواهد بود، دانش آموزان جزو مدعوین خواهند بود و از آنها تجلیل به عمل می آید. 
وی در ادامه به دیگر اهداف این جشنواره، اشاره کرد و افزود: آشنایی دانش آموزان با دست‌آوردهای اخیر کشور جهت امیدواری و انگیزش آنها است.
رئیس شورای سیاست گذاری رینوفست، از سیاست کلان آموزش و پرورش در زمینه برنامه های تحولی این سیستم، گفت: برای ایجاد تحول در مدارس، برنامه های تقویتی با اجرای سیاست های تحولی اعمال خواهد شد.
 سعادتی همچنین افزود: تا امروز بیش از ۸۰۰ نفر از دانش آموزان در قالب ۵۰۰ تیم در بخش های مختلف این فستیوال شرکت کرده اند که انتظار میرود تا پایان آبان ماه تعداد دانش آموزان و مدارس بیشتری در این شور و نشاط علمی ورود یابند و تا حد امکان در ایام فستیوال اکثر مدارس استان در این فضای علمی بازدید به عمل بیاورند . 
این گزارش حاکی است، کریم لو، رئیس ستاد اجرایی رینوتکس در خصوص یازدهمین دوره نمایشگاه رینوتکس گفت: در این دوره تلاش کردیم که به عنوان یک برند ملی برای این نمایشگاه برنامه ریزی کنیم، ۲۰ نوع تغییرات نسبت به دوره های قبل اعمال کردیم که یکی از اینها فستیوال اختصاصی رینوفست می باشد. 
وی با بیان اینکه این نمایشگاه در سالن اختصاصی «پروین اعتصامی»برپا خواهد شد و علاوه بر اشتراک دانش آموزان با برنامه ای ویژه برای رسانه ها، مشتاق حضور هرچه بیشتر در نمایشگاه خواهیم بود، افزود:  این نمایشگاه  ۱۴ تا ۱۷ آذر ماه در نمایشگاه بین المللی برپا می‌شود.
این گزارش حاکی است، تقی پور، دبیر اجرایی رینوفست و رئیس دانشگاه ایلخچی در ادامه گفت:بدون شک راه برون رفت از مشکلات کنونی ، توجه به فناوری های نو و بخش های دانش بنیان است. چه بهتر که این توجه از دوران دانش آموزی به اجرا در بیاید و حس و حال تفکر دانش بنیان در دانش آموزان نهادینه شود.
وی افزود: در مراسم تجلیل از فناوران رینوتکس پارسال، پیشنهاد برگزاری رینوفست مطرح شد و مسئولیت اجرایی آن به دانشگاه آزاد ایلخچی به عنوان واحد پیشرو در علم فناوری سپرده شد.
رئیس دانشگاه ایلخچی از بخش های مختلف جشنواره رینوفست گفت: این فستیوال در چهار  بخش برگزار خواهد شد.  مسابقات در سه بخش هوا فضا، هوش مصنوعی ورباتیک، بخش نمایشگاه دستاورد ها، جلسات منتورینگ جهت تجربه سازی دانش آموزان و سمینار های آموزشی با   حضور اساتید خواهد بود.
انتهای پیام/
رینوفست، اولین جشنواره فناورانه دانش آموزی در تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار