دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد:

تامین سهم سه ماهه پانسمان‌ ۸۰۰ بیمار پروانه‌ای

1402/08/18 - 17:00 - کد خبر: 102606 نسخه چاپی

نصر: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایران، پانسمان‌های تخصصی برای ۸۰۰ بیمار پروانه‌ای (E.B) برای نوبت پاییز ۱۴۰۲ تامین شد.

به گزارش نصر، با توجه به نیاز و شرایط بیماران ای بی (پروانه‌ای)، طبق نظر کمیته تخصصی و با مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو این پانسمان‌ها از سال ۹۵ تهیه و تاکنون با سهمیه ماهیانه و فصلی با تأمین اعتبار از طرف سازمان غذا و دارو به صورت رایگان در اختیار خانه ای بی قرار می‌گیرد.
در این راستا با توجه به توزیع این پانسمان‌ها به صورت سه ماهه، سهمیه ماه‌های مهر، آبان و آذر سال جاری به میزان تعیین شده از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت برای ۸۰۰ بیمار در تاریخ ۹ آبان از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران تحویل خانه ای بی شد.
بر اساس این گزارش، این روال به صورت پیوسته از سال ۹۵ درحال اجراست و تا زمان اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، به این شکل ادامه خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، بیماری «ای بی» یا «اپیدرمولایزیس بولوزا» یک اختلال ژنتیکی پوست است. در افراد سالم، لایه خارجی پوست توسط قلاب های پروتئینی از جنس کراتین یا کلاژن به هم متصل شده اند و این قلاب ها مانع حرکت جداگانه ی این دو لایه می شوند. اما در افراد مبتلا به بیماری «ای بی» به دلیل نقص در تولید پروتئین، این قلاب ها به درستی ساخته نمی شوند. به همین دلیل کوچکترین عملی که باعث اصطکاک بین دو لایه پوست شود، مانند مالیدن یا فشار موجب تاول و حتی زخم های خطرناک می شود.
بر اساس گزارش، مدیر خانه «ای بی» (بیماران پروانه‌ای)، تاکنون هزار و ۱۴۸ بیمار پروانه ای در ایران شناسایی و برایشان پرونده تشکیل شده است که از این تعداد ۴۰۰ نفر دچار زخم شدید هستند.
انتهای پیام/
تامین سهم سه ماهه پانسمان‌ ۸۰۰ بیمار پروانه‌ای خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار