مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب؛

شهرستان بناب با صادرات ۷۰ هزار تن کشمش رتبه اول کشور را دارد

1402/08/18 - 13:45 - کد خبر: 102592 نسخه چاپی

نصر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب گفت: سالانه ۲۵ هزار تن پیاز در این شهرستان تولید و ۷۰ هزار تن نیز محصول کشمش از بناب صادر می شود.

به گزارش نصر، روح الله خیری صبح امروز در جلسه دیدار با کشاورزان بناب که با حضور ذبیح الله اعظمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، شهیاد آبنار قائم مقام معاون وزیر و  مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بناب به کشت پیاز اختصاص دارد و ۲۵ هزار تن پیاز در این شهرستان تولید می‌شود.
وی میزان تولید پیاز در آذربایجان شرقی را یکصد هزار تن دانست و افزود: ۵۰ هزار تن از پیاز آذربایجان غربی نیز برای انبارداری و توزیع به شهرستان بناب منتقل می شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب متوسط تولید پیاز در این شهرستان را ۵۰ تا ۶۵ تن در هکتار عنوان کرد و گفت: پیاز زرد و قرمز از جمله انواع پیازی است که در این شهرستان کشت می شود و که عملکرد پیاز زرد بالاتر است.
خیری فرآوری کشمش را از دیگر ظرفیت های شهرستان بناب قلمداد کرد و گفت: ۶۰۰ بارگاه فرآوری کشمش و ۲۴ مجموعه صنایع تبدیلی در این حوزه در بناب وجود دارد و این شهرستان رتبه اول صادرات کشمش در کشور را با ۷۰ هزار تن به خود اختصاص داده است و با توجه به فعالیت پایانه گمرکی در این شهرستان صادرات به راحتی صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: کشمش در این شهرستان فرآوری و بسته بندی شده و به کشورهای مختلف صادر می شود.
انتهای پیام/
شهرستان بناب با صادرات ۷۰ هزار تن کشمش رتبه اول کشور را دارد خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار