رییس مجتمع درمانی باباباغی تبریز؛

۱۰۰ میلیارد ریال برای تعمیر راه دسترسی باباباغی اختصاص یافت

1402/08/18 - 09:34 - کد خبر: 102569 نسخه چاپی

نصر: رییس مجتمع درمانی باباباغی تبریز گفت: با موافقت وزارت راه و شهرسازی اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد ریال برای تعمیر و نگهداری راه های مواصلاتی این مجتمع اختصاص یافت.

به گزارش نصر، علی اصغرزاده روز پنجشنبه در گفت و گویی با اشاره به پیگیری های مصرانه تیم مدیریت اجرایی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، اظهار کرد: مجوز مناقصه آسفالت ریزی و لکه گیری جاده باباباغی توسط وزارت راه و شهرسازی صادر و مقرر شد با گاردیل اطراف جاده باباباغی نیز ایمن سازی شود.
به گفته وی در ابلاغیه اداره کل دفتر نگهداری راه های روستایی و فرعی وزارت راه و شهرسازی، تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال از سوی دولت سیزدهم در طرح های مرمتی جاده ای باباباغی هزینه می شود.
اصغرزاده ادامه داد: بر اساس اعلام اداره کل یاد شده، با توجه به اهمیت نگهداری راه های غیرشریانی، لکه گیری روکش آسفالت محور باباباغی تا سقف اعلام شده بر اساس فهرست بهای سال ۱۴۰۲ و با رعایت شرایط و مقررات قانونی صورت می گیرد.
وی اظهار کرد: در نامه اداره کل نگهداری راه های روستایی با اشاره به پیش بینی موافقت نامه سنواتی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای، طرح های مربوطه در برنامه سالیانه لحاظ و اعتبار آن بر اساس اولویت از محل های تعیین شده اعتبارات قیر و منابع استانی در نظر گرفته می شود.
اصغرزاده یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی تکمیل مطالعات و ارزیابی میدانی از نقاط دارای خرابی بیشتر و سپس اقدام برای مناقصه را مورد تاکید قرار داده است.
 وضعیت نامناسب راه های دسترسی از مشکلات عمده مجتمع باباباغی است
به گزارش ایرنا، باباباغی در زمان قاجاریه با توجه به اینکه تبریز در آن دوره ولیعهد نشین بود، تفرجگاه و شکارگاه ولیعهدهای آن زمان بود، تا اینکه در سال ۱۳۱۲ توسط وزارت بهداری وقت خریداری و بیماران جذامی را که تا آن تاریخ در آرپا دره سی واقع در جاده تبریز-اهر ساکن و وضع اسفباری داشتند، با ساخت تعداد ۴۰ اتاق کاهگلی به باباباغی انتقال و در آنجا اسکان داده شـدند.
با گذشت زمان و با مطرح شدن وضع بیماران جذامی در جامعه و زیر فشار افکار عمومی حاکمیت وقت مجبور شد به وضع بیماران جذامی بیشتر رسیدگی کند، تا اینکه در سال ۱۳۴۲ سازمان حمایت از جذامیان تشکیل می شود و تولیت و مدیریت جذامیان را به عهده گرفته و امکاناتی برای جذامیان در نظر گرفته می شود و تعدادی ساختمان خدماتی و درمانی در باباباغی ساخته می شود.
بعد از انقلاب اسلامی و در اجرای سیاست های حمایتی از اقشار مستضعف امکانات رفاهی و درمانی و پشتیبانی در جهت رفاه حال و حمایت از ساکنان باباباغی گسترش می یابد و جیره غذایی مرتب و کامل، احداث ساختمان های رفاهی از جمله حمام ۲۰ نمره ای زنانه و مردانه، تکمیل سالن اجتماعات، ساخت کتابخانه عمومی، اجرای طرح انتقال آب مشروب از شهر، انتقال گاز شهری، ساخت مرکز مخابرات، آسفالت جاده دسترسی، روشنائی محوطه، استخدام رسمی و به کارگیری ۵۰ نفر از فرزندان سالم بیماران در همین مجموعه ایجاد شد.
این مرکز دارای ۱۰۰ هکتار عرصه با زیربنای ۳۰ هزار مترمربعی است و به دو صورت آسایشگاهی و بستری اداره می گردد و دارای بخش های پاراکلینیکی بیمارستان شامل درمانگاه عمومی، داروخانه، رادیولوژی، آزمایشگاه، درمانگاه های زنان و زایمان، چشم پزشکی، دندانپزشکی، گوش و حلق و بینی و دندانپزشکی است.
۱۰۰ میلیارد ریال برای تعمیر راه دسترسی باباباغی اختصاص یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار