رضایی کوچی؛

بانک‌ ها را مکلف به اجرای قانون پرداخت تسهیلات مسکن می‌ ‎کنیم

1402/08/17 - 16:58 - کد خبر: 102553 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به دستور رییس جمهور برای اخذ فوری جریمه قانونی بانک‌های متخلف در حوزه اعطای تسهیلات مسکن گفـت: در برنامه هفتم توسعه نیز تلاش می‌کنیم به نحوی بانک‌ها را مکلف به پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن کنیم.

به گزارش نصر، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس  در گفت ‌و گویی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای اخذ فوری جریمه قانونی بانک‌های متخلف در حوزه اعطای تسهیلات مسکن گفت: در قانون جهش تولید مسکن پیش بینی کردیم در سال اول اجرای قانون بانک‌ها از محل منابع تسهیلاتی خود 20 درصد معادل 360 هزار میلیارد تومان را به تسهیلات حوزه مسکن اختصاص دهند.
این نماینده مردم در مجلس با اشاره به عدم اجرای قانون توسط بانک‌ها در پرداخت تسهیلات حوزه مسکن تصریح کرد: همچنین در قانون جهش تولید مسکن پیش بینی شده که در صورت عدم اجرای قانون توسط بانک‌ها، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیاتی مکلف به اخذ جریمه از بانک‌‎ها هستند که متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده و متاسفانه امروز بانک‌ها کمتر از 20 درصد نسبت به تکالیف قانون خود در پرداخت تسهیلات مسکن عمل کردند و تمایلی نیز به این امر ندارند.
نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس تاکید کرد: در جلسات شورای عالی مسکن که ماهانه با ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود همواره تاکید بر این است که بانک‌ها را به شیو‌ه های مختلف مکلف به اجرای تعهدات کنیم. از این رو با توجه به اینکه در قانون جهش تولید مسکن ضمانت اجرایی برای این امر با اخذ جرائم از بانک‌ها پیش بینی شده رئیس جمهور دستور اجرای آن را داد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: در برنامه هفتم توسعه نیز تلاش می‌کنیم به نحوی بانک‌ها را مکلف به پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن کنیم ضمن اینکه امیدوار هستیم بانک‌ها نیز با نگاهی فراتر از بخشی نگری به مسائل اصلی کشور ورود کرده تا شرایط خانه دار شدن مردم نیز تسهیل شود.
انتهای پیام/
بانک‌ ها را مکلف به اجرای قانون پرداخت تسهیلات مسکن می‌ ‎کنیم خبرگزاری خانه ملت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار