رییس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره‌ کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی؛

پل میانگذر دریاچه ارومیه تخریب نشده است

1402/08/17 - 09:43 - کد خبر: 102513 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره‌ کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی روز دوشنبه در بازدید از پل میانگذر دریاچه ارومیه افزود: بازرسی‌های ادواری روزانه از این پل ادامه دارد و همواره این پل رصد می شود.

به گزارش نصر، مرتضی دولتمند گفت: بررسی نتایج آزمایشگاهی نمونه های دریافتی از پل ادامه دارد و هیچ گونه آسیب و تخریبی مشاهده نشده است.
رییس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره‌ کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: آزمایش‌های بتنی پل در راستای ارتقای ایمنی و ایستایی قطعات سازه و همچنین بررسی وضعیت پایدار پل میان‌گذر در دو مرحله میدانی و آزمایشگاهی صورت می‌گیرد.
آرش امینی افزود: بازرسی این طرح در راستای اجرای برنامه‌های ارتقای ایمنی و نگهداری استاندارد پل میانگذر دریاچه ارومیه و براساس جدول زمانبندی بازرسی های ادواری بر پایه جدید ترین روش های علمی و به صورت دوره ای انجام می‌شود.
وی بیان کرد: انجام این آزمایشات زمینه لازم برای بازرسی های مداوم نگهداری از پل میانگذر دریاچه ارومیه را فراهم کرده و بازرسی های سطح سه و چهار نیز اجرایی شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سطح تراز آبی دریاچه ارومیه پایین آمده و ستون های پل و بتن ها خارج از آب قرار گرفته است، امکان قلیایی شدن قطعات وجود دارد که این رصد و کنترل برای تدبیر شرایط جدید انجام می‌گیرد.
رییس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره‌ کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به همراهی دانشگاه ارومیه در طرح بررسی و کنترل پل میانگذر دریاچه ارومیه گفت: طبق اعلام کارشناسان تمامی قطعات پل در حال حاضر در سطوح قابل قبول ایمنی است.
برخی رسانه ها اقدام به تشکیک درخصوص ایمنی پل میانگذر دریاچه ارومیه کرده بودند.
انتهای پیام/
پل میانگذر دریاچه ارومیه تخریب نشده است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار