خبر/

رونمایی از اتوبوس کتابخانه سیار توسط شهرداری منطقه ۵ تبریز/ تحویل رایگان کتاب در منازل

1402/08/16 - 15:37 - کد خبر: 102490 نسخه چاپی

نصر: همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب تبریز، اتوبوس کتابخانه سیار توسط شهرداری منطقه ۵ رونمایی می شود.

به گزارش نصر، اکبر پورخردمند، شهردار منطقه پنج تبریز، اظهار کرد: هدف اصلی ما از اجرای این طرح قابل دسترس کردن کتاب برای همگان، تسهیل کتاب رسانی و معرفی کتاب های خوب به قشر نوجوان و جوان همچنین علاقه مندان به کتاب است.
وی برگزاری نمایشگاه کتاب و هفته کتاب و کتابخوانی را فرصتی مناسب برای ترغیب شهروندان به فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه دانست.
پورخردمند تصریح کرد: در همین راستا شهرداری منطقه پنجبرنامه های مختلفی برای شهروندان تدارک دیده شده که اصلی ترین آن رونمایی از اتوبوس کتاب خواهد بود.
شهردار منطقه پنج با اشاره به راه اندازی این اتوبوس کتاب در منطقه شرق تبریز تصریح کرد: این اتوبوس در فصل تابستان در پارک ها و محل های پرتردد و در زمستان با هماهنگی مدیران مدارس در مدارس فعالیت می کند.
وی با اشاره به همکاری واحد فرهنگی شهرداری منطقه پنج با انجمن خانه داران کتابخوان یادآور شد: علاقه مندان می توانند با عضویت در انجمن خانه داران کتابخوان و با انتخاب کتاب مورد علاقه خود، کتب مورد نظر خود را درب منزل به صورت رایگان تحویل، و بعد از اتمام مطالعه درب منزل تحویل دهند.
پورخردمند افزود: دو هزار جلد کتاب در موضوعات عمومی برای سنین مختلف خریداری و توسط این اتوبوس در دسترس عموم قرار خواهد گرفت که ۱۰ درصد از این تعداد را کتب کودک و نوجوان تشکیل می دهد.
انتهای پیام/
رونمایی از اتوبوس کتابخانه سیار توسط شهرداری منطقه ۵ تبریز/ تحویل رایگان کتاب در منازل نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار