مدیر شیلات و امور آبزیان استان خبر داد:

صدور اولین پروانه بهره‌برداری پودر خوراکی جلبک اسپیرولینا در آذربایجان شرقی

1402/08/16 - 12:15 - کد خبر: 102467 نسخه چاپی

نصر: مدیر شیلات و امور آبزیان آذربایجان‌شرقی از صدور اولین پروانه بهره‌برداری پودر خوراکی جلبک اسپیرولینا توسط واحد مدیریت صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش نصر، گوزلی اظهار کرد: پروانه بهره‌برداری از  پودر خوراکی جلبک اسپیرولینا برای اولین بار برای مصرف انسانی جلبک تولید شده و به منظور تکمیل زنجیره تولید در یک شرکت دانش بنیان آذربایجان‌شرقی صادر شده است.
وی ادامه داد: کشت و تولید جلبک اسپیرولینا به روش گلخانه‌ای با سیستم تولید منحصر به فرد در کشور توسط یک شرکت دانش بنیان با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و پژوهشکده بیوتکنولوژی از سال ۱۴۰۰ با ظرفیت اسمی ۱۸ تن در سال ماده خشک جلبک به دو روش بیوفنس و استخر سرپوشیده شروع به فعالیت کرده است و با اجرای طرح توسعه پنج هکتاری با تناژ تولیدی ۵۰ تن جلبک خشک در سال جزو پروژه‌های شاخص  استان است. 
گوزلی با اشاره به نوپا بودن این صنعت در کشور افزود: تنها در چند استان نسبت به تولید جلبک در این سطح اقدام شده است و استان ما علاوه بر تامین مایحتاج موردنیاز کشور در آینده نزدیک می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های صادراتی این محصول به سایر کشور‌های هدف معرفی شود. 
وی اضافه کرد: پودر خوراکی جلبک اسپیرولینا در صنایع مختلف غذایی و دارویی شامل مکمل‌های ورزشی، قرص، کپسول، صنایع بهداشتی و آرایشی کاربرد دارد و با وجود ۵۵ تا۶۰ درصد پروتئین همچنین آهن، مواد معدنی و امگا سه به عنوان مکمل غذایی فرا سودمند در رژیم غذایی انسانی قابل استفاده است.
انتهای پیام/
صدور اولین پروانه بهره‌برداری پودر خوراکی جلبک اسپیرولینا در آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار