گوترش؛

کابوس غزه فرای یک بحران انسانی است

1402/08/16 - 09:31 - کد خبر: 102452 نسخه چاپی

نصر: گوترش گفت که تأسیسات مدنی و غیرنظامیان بیشترین آسیب را از عملیات زمینی و ادامه بمباران نوار غزه توسط اشغالگران می‌بینند.

به گزارش نصر، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره خاورمیانه افزود: عملیات زمینی و بمباران مستمر ارتش اسرائیل به غیرنظامیان، بیمارستان‌ها، اردوگاه‌های پناهندگان، مساجد، کلیساها و اماکن سازمان ملل از جمله پناهگاه‌ها ادامه دارد و هیچ‌ جا امن نیست.
به گفته وی، بحران انسانی در نوار غزه به یک «بحران بشریت» تبدیل شده است. کابوس غزه بیش از یک بحران انسانی، بلکه یک بحران برای بشریت است.
به گزارش روسیا الیوم، گوترش همچنین بر لزوم تامین سوخت نوار غزه تاکید کرد. وی افزود: تعداد خبرنگارانی که در جنگ غزه توسط اسرائیل کشته شده‌اند، یک رکورد است.
وی همچنین اعلام کرد که نیروهای امدادی سازمان ملل که از زمان آغاز جنگ در نوار غزه جان باخته‌اند، بیش از هر زمان دیگری در تاریخ این سازمان بین‌المللی در حال افزایش هستند.
همچنین مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری در پلتفرم «X» نوشت: طبق گزارش وزارت بهداشت غزه، ۱۰ هزار نفر از هفت اکتبر تاکنون کشته شده‌اند و ۱۰ هزار کشته در یک ماه ما را با یک چالش بشریت روبرو می‌کند.
انتهای پیام/
کابوس غزه فرای یک بحران انسانی است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار