اظهارات تاسف انگیز رئیس اتحادیه طلا و جواهر زنجان؛

صنعتگران طلا و جواهر ما در پیک موتوری ها کار می کنند/ دولت کمر صنعت طلا و جواهر کشور را شکست

1402/08/15 - 17:14 - کد خبر: 102440 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان زنجان گفت: دولت با تصمیم گیری های اشتباه خود در پشت درهای بسته موجب خسارت به تولیدکنندگان طلا و جواهر شد و بدبختانه امروز برخی همکاران صنعتگر طلا و جواهرساز ما برای گذران زندگی در پیک موتوری های تهران کار می کنند.

به گزارش نصر، مجید غضنفریون ظهر امروز در نشست خبری هفدهمین نمایشگاه طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ ها و ماشین آلات مربوطه در تبریز، افزود: در بحث صنعت طلا و جواهر، تبریز به عنوان پایگاه اصلی منطقه شمالغرب قطب صنایع تولید طلا و جواهر است و هفدهمین نمایشگاه طلا و جواهر تبریز آیینه هنر-صنعت طلا و جواهر شمالغرب کشور است.
وی با بیان اینکه زنجان بیش از 300 واحد بنکداری طلا و جواهرات فعال دارد، گفت: واحدهای مختلف صنعت طلا و جواهر و همچنین گوهرسنگ استان حضور فعالی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی طلا و جواهرات تبریز خواهند داشت.
غضنفریون با بیان اینکه متاسفانه صنعت طلا و جواهر کشور در 10 سال اخیر به سبب سیاست های اشتباه اقتصادی دولت تضعیف شده است، اظهار داشت: صنعت طلا و جواهر متاسفانه مورد تهاجم سیاست های غلط اقتصادی قرار گرفته است و اعمال مالیات بر ارزش افزوده بر هنر-صنعت طلا و اعمال برخی قوانین محدود کننده در این بخش موجب فرار کلان سرمایه های کشور از این صنعت در 10 سال اخیر شده و دولت با سیاست های اشتباه خود کمر صنعت طلا و جواهر کشور را شکست.
وی در ادامه گفت: دولت با تصمیم گیری های اشتباه خود در پشت درهای بسته موجب خسارت به تولیدکنندگان طلا و جواهر شد و بدبختانه امروز برخی همکاران صنعتگر طلا و جواهرساز ما برای گذران زندگی در پیک موتوری های تهران کار می کنند.
غضنفریون اظهار داشت: این سیاست های محدودکننده دولت در قبال صنعت طلا و جواهر ادامه دارد و اخیراً بحث ثبت خرید و فروش در سامانه جامع تجارت مطرح شده که سر تا پای آن غلط و موجب تضعیف بیشتر این هنر-صنعت خواهد شد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به هنر ملیله اشاره کرد و افزود: زنجان شهر جهانی ملیله است و هنر ملیله در زنجان هنر و فرهنگی تاریخی است که جایگاهی مهم در هنر-صنعت جواهرات دارد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر آذربایجان غربی هم در این نشست گفت: نمایشگاه بین المللی طلا و جواهرات تبریز بزرگترین گردهمایی فعالان صنعت طلا و جواهر در شمالغرب کشور است و از این فرصت برای معرفی ظرفیت های این صنعت در ارومیه بهره خواهیم برد.
حسین داننده افزود: شهر ارومیه جزو پنج شهر پرمصرف طلای ایران است، اما در بحث تولید باید بیشتر کار و تلاش کنیم و از تجارت دوستان و همکارانمان در تبریز بیشتر بهره ببریم.
وی با بیان اینکه تبریز در اکثر صنایع جزو قطب های مهم کشور است، اظهار کرد: تبریز در هنر-صنعت طلا و جواهرات هم پیشرفت های بسیار خوبی داشته است و نمایشگاه امسال تاییدی از این مهم خواهد بود و امیدوارم بتوانیم با همکاری یکدیگر با پیشرفت های بیشتر در این صنعت به سمت توسعه صادرات هم گام های مهمی برداریم.
انتهای پیام/
صنعتگران طلا و جواهر ما در پیک موتوری ها کار می کنند/ دولت کمر صنعت طلا و جواهر کشور را شکست نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار