رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر و سکه تبریز خبر داد:

برگزاری اولین همایش ملی توسعه صادرات طلا و جواهر در تبریز/ حضور میهمانانی از ایتالیا و عمان

1402/08/15 - 16:27 - کد خبر: 102438 نسخه چاپی

نصر: رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر و سکه تبریز از برگزاری اولین همایش ملی توسعه صادرات مصنوعات طلا، جواهر ، نقره ، گوهرسنگ و صنایع وابسته در تالار وحدت دانشگاه تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، میر محمد پور اقدم شربیانی امروز در نشست خبری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته و اولین همایش ملی توسعه صادرات مصنوعات طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته در تبریز افزود: تبریز به عنوان یکی از خواستگاه های طلا و جواهر کشور این ظرفیت را دارد که میزبان یکی از استانداردترین نمایشگاه های طلا و جواهر منطقه باشد.
وی ادامه داد: فعالیت بیش از دو هزار واحد در صنف طلا، جواهر، نقره و گوهر سنگ این شهر را به یکی از مهمترین قطب های طلا و جواهر منطقه تبدیل کرده است.
وی برگزاری اولین همایش ملی توسعه صادرات مصنوعات طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته را نقطه آغازی بر تغییر نگاه جامعه به صنعت طلا و جواهر خواند و افزود: محل برگزاری این همایش نیز در نوع خود پیام بسیار مهمی دارد و آن اینکه این همایش نقطه اتصال صنعت و علم در این صنف است.
شربیانی با بیان اینکه مقالات علمی متعددی به دبیرخانه همایش ارسال شده است، افزود: میهمانان خارجی از کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، ترکیه، عمان، امارات، آذربایجان و عراق خواهیم داشت.
رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر و سکه تبریز در ادامه به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه نیز از 25 لغایت 28 آبان ماه امسال با حضور 80 غرفه در حوزه تولید و دستگاه های پیشرفته این صنعت در سالن امیر کبیر میزبان علاقه مندان داخلی و خارجی خواهد بود.
 

وی با اشاره به اینکه در برگزاری این نمایشگاه اتحادیه های ارومیه، اردبیل و زنجان نیز همکاری بسیار ارزشمندی دارند، اذعان داشت: امیدواریم نمایشگاه تبریز نقطه عطفی در برگزاری نمایشگاه های تخصصی طلا و جواهر کشور باشد.
وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار نصر که به نظرتان این همایش و نمایشگاه چه تاثیری در ارتقای کیفیت و تنوع محصولات داخلی در رقابت با محصولات خارجی خواهد داشت؛ گفت: همانطوری که از نام همایش نیز مشخص است، موضوع صادرات این محصولات از کشور به عنوان اولویت انتخاب شده است و از این لحاظ تلاش داریم تا با بهره مندی از ظرفیت های سایر کشورهای جهان بستر تولیدات کیفی تر و متنوع تر در کشور را فراهم کنیم.
شربیانی تصریح کرد: برگزاری ورکشاپ های تخصصی در حاشیه نمایشگاه و همایش ملی این فرصت را فراهم خواهد کرد تا زمینه آشنایی صنعتگران با تکنولوژی های روز دنیا محقق گردد.
گزارش خبرنگار نصر می افزاید؛ هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته 25 لغایت 28 آبان ماه امسال در سالن امیر کبیر نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود، همچنین اولین همایش ملی توسعه صادرات مصنوعات طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته ۲۶ آبان ماه در تالار وحدت تبریز ترتیب می یابد.
انتهای پیام/
برگزاری اولین همایش ملی توسعه صادرات طلا و جواهر در تبریز/ حضور میهمانانی از ایتالیا و عمان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار