رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد:

جذب اعضای هیئت علمی فناور در دانشگاه‌های کشور

1402/08/15 - 14:37 - کد خبر: 102430 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی از تصویب طرح جذب اعضای هیات علمی فناور در دانشگاه‌ها در این هیئت خبر داد.

به گزارش نصر، محمدعلی کی نژاد در همایش منطقه‌ای هیئت اجرایی جذب دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی شمال غرب کشور در دانشگاه صنعتی سهند گفت: پس از بررسی و تصویب این مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها می‌توانند هیئت‌علمی فناور جذب کنند.
وی افزود: با اجرایی شدن این مصوبه استادانی که طرح فناورانه داشته باشند می‌توانند طرح خود را در دانشگاه اجرا کنند و ضمن کارآفرینی برای افراد تحصیل‌کرده موجب کسب درآمد برای دانشگاه‌ها شوند.            
کی نژاد گفت: ۱۶۰ عضو هیئت علمی مورد تایید بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه‌های کشور جایابی شده و احکام آن‌ها صادر شده است.
رئیس هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ۳۶ نفر نیز در فراخوان امسال شرکت کرده‌اند که مراحل جذب این متقاضیان در حال انجام است و به‌ زودی در دانشگاه‌ها مشغول به کار خواهند شد.
رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز از طولانی بودن فرآیند انجام استعلام‌ها و مراحل سامانه جذب اعضای هیئت علمی انتقاد کرد و تسهیل پذیرش متقاضیان را خواستار شد.
اسماعیل فاتحی‌فر تاکید کرد: انرژی زیادی برای جذب بهترین افراد در دانشگاه‌ها صرف می‌شود، ولی در نگه داشت این افراد دقت لازم نمی‌شود و باید آیین‌نامه‌ها به‌خوبی آموزش داده شود تا مشکلی پیش نیاید.
وی خاطرنشان کرد: اکنون بخش بزرگی از وقت و انرژی روسای دانشگاه‌ها صرف جذب بودجه افراد می‌شود که این موضوع موجب کاهش بهره‌وری در دانشگاه‌ها شده است.
همایش منطقه‌ای هیئت اجرایی جذب دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل با حضور روسای دانشگاه‌ها، مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دبیران جذب اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های این سه استان در دانشگاه صنعتی سهند برگزار شد.
در این نشست یک‌روزه، آخرین تغییرات آیین‌نامه‌ها و مقررات و مسائل و مشکلات جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها طرح و بررسی شد.
انتهای پیام/
جذب اعضای هیئت علمی فناور در دانشگاه‌های کشور نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار