سرکنسول ترکیه:

همکاری اقتصادی ایران و ترکیه فراتر از ضرورت‌هاست

1402/08/15 - 13:57 - کد خبر: 102427 نسخه چاپی

نصر: سرکنسول ترکیه در تبریز گفت: همکاری اقتصادی ایران و ترکیه خیلی فراتر از ضرورت هاست و نیاز وافری به افزایش تعاملات اقتصادی بین دو کشور وجود دارد.

به گزارش نصر، « چتین تانر » روز دوشنبه در مراسم آغاز به کار بخش علمی همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز با بیان اینکه تلاش ما تعمیق روابط ۲ کشور دوست و همسایه است، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تضمین های لازم برای امنیت سرمایه گذاری در تبریز به بازرگانان ترکیه داده شود.
وی پیش جلسات تشکیل شده در راستای این همایش را کلیدی دانست و اظهار کرد: تنظیم موافقت نامه های همکاری در حوزه بهداشت، حمل و نقل و برخی حوزه های دیگر شهری در نشست مشترک ایران و ترکیه می تواند در تقویت همکاری های مشترک موثر باشد.
سرکنسول ترکیه در تبریز خاطرنشان کرد: در ششمین نشست استان های مرزی ایران و ترکیه تصمیمات خوبی برای توسعه تجارت و ‌افرایش مبادلات گرفته شد و افزایش مبادلات ۲ کشور همسایه خیلی مهم و حائز اهمیت است.
وی بر ضرورت معرفی شفاف مزیت های سرمایه گذاری برای تجار و فعالان اقتصادی تاکید و اظهار کرد: همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز، فرصت مغتنمی برای توسعه دیپلماسی شهری میان کشورهای منطقه است.
چتین تانر اضافه کرد: با توجه به سفرهای اخیر تیم تجاری ایران به ترکیه ، عناصر توسعه اقتصادی تقویت شده است و از شهردار تبریز به خاطر دعوت به این رویداد استثنایی و بزرگ قدردانی می‌کنیم.
سرکنسول ترکیه در تبریز حوزه ماموریت کاری خود را افزایش تعاملات و توسعه مبادلات خواند و گفت: اشتراکات زبانی و فرهنگی عمیقی بین ۲ کشور وجود دارد.
بخش علمی همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز با هدف دستیابی به یافته های جدید و تحول آفرین در حوزه سرمایه گذاری، اقتصاد و توسعه پایدار شهری- منطقه ای امروز آغاز شد و بخش اجرایی آن قرار است چهار ماه دیگر برگزار شود.
این همایش با همکاری شهرداری و دانشگاه تبریز برگزار می شود.
انتهای پیام/
همکاری اقتصادی ایران و ترکیه فراتر از ضرورت‌هاست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار