استاندار آذربایجان شرقی:

امنیت سرمایه گذاری را تضمین می کنیم

1402/08/15 - 13:37 - کد خبر: 102424 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تضمین امنیت سرمایه گذاری وظیفه حکومت است، گفت: از تمام سرمایه گذاران استقبال و مقدمات لازم را برای حضور فعال آنها فراهم می کنیم.

به گزارش نصر، عابدین خرم روز دوشنبه در همایش بخش علمی فرصت های سرمایه گذاری در تبریز در تالار وحدت دانشگاه این شهر، اظهار کرد: همایش های علمی در واقع خلاء های تئوریک سرمایه گذاری را پر می کنند و این همایش ها می توانند راهنمای خوبی برای پیمودن مسیر سرمایه گذاری موفق باشند.
وی ادامه داد: این همایش ها فرصت مناسبی است تا از تجربیات نخبگان و همچنین شهرهای موفق در این زمینه استفاده کنیم و در سرانجام کار، رفاه و آسایش را برای شهروندان به ارمغان بیاوریم.
خرم با بیان اینکه سرمایه گذاری در شهرها به ویژه در شهرهای بزرگ دارای قدمت تاریخی بوده و تبریز نیز پیشینه زیادی در این خصوص دارد، گفت: در موضوع سرمایه گذاری به سه مقوله نقش انسان ها، فرهنگ و رسوم و همچنین سازه ها و خیابان ها توجه شود و هر سه این ها، رکن رکین و جزو مهم ترین موضوع در زمینه سرمایه گذاری است.
وی افزود: مد نظر قراردادن این سه مقوله، به رفع مشکلات موجود، برنامه ریزی بهتر برای آینده و همچنین ارایه راهکار مناسب کمک کرده و زمینه را برای سرمایه گذاری با کیفیت فراهم می کند به این معنی جایی از شهر فراموش نمی شود و فاصله بین بالا و پایین شهر کمتر می شود.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید مردم را در سرمایه گذاری ها مشارکت داد زیرا اصلی ترین منابع شهرداری ها، همین سرمایه های خرد مردمی هستند اگر سرمایه گذاری شفاف باشد و ایجاد اعتماد کند مردم استقبال می کنند و در توسعه شهر مشارکت کرده و آن را وظیفه خواهند دانست.
خرم اضافه کرد: منابع محدود است و نمی توان همه مشکلات و طرح ها را با آن منابع پیش برد از این رو مشارکت مردم در طرح ها ضروری بوده و خلاء ها را پر می کند.
وی بر زمینه سازی برای حضور بیشتر بخش خصوصی در موضوع سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: پاسخگو بودن مقابل مردم، مشارکت بخش خصوصی را تاثیرگذار تر می کند، اگر مردم احساس کنند که سرمایه های آنها در جای درستی هزینه می شود نوعی اعتماد و امید ایجاد خواهد شد در غیر این صورت اصلی ترین سرمایه که همان سرمایه مردمی است از بین می رود.
خرم ادامه داد: سرمایه گذاران مطرحی در تبریز و استان وجود دارد که می توانند طرح های عمرانی بزرگ مقیاس را اجرا کنند که باید از این ظرفیت ها استفاده شود.
وی به ظرفیت های موجود در تبریز و همچنین اهتمامی که در شهرداری وجود دارد اشاره کرد و گفت: امیدوارم در دولت سیزدهم، این ظرفیت ها در راستای ایجاد رفاه عمومی شهروندان بکار گرفته شود.
وی همچنین بر نیازسنجی اجرای طرح های عمرانی در شهر تاکید کرد و افزود: پاساژ سازی دیگر برای سرمایه گذار با صرفه نیست باید فکر دیگری اندیشیده و نیازهای شهر شناسایی و برای سرمایه گذار ارایه شود که نتیجه همه این اقدامات باید ایجاد رفاه و آسایش برای جامعه باشد.
پنل های(میز) تخصصی، کارگاه ها و ارائه مقالات علمی این همایش با عنوان «الگوی مشارکت، سرمایه گذاری و تامین مالی» از ساعت ۱۴ تا ۱۶ امروز / دوشنبه / در آمفی تئاتر شماره یک دانشکده اقتصاد و مدیریت، «آسیب شناسی پروژه های راکد» از ۱۴ تا ۱۶ در آمفی تئاتر شماره ۲ دانشکده اقتصاد و مدیریت، «توسعه هوشمند و دانش بنیان شهری» از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در تالار استاد ناصر کاتوزیان در دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی، «بالانس منابع و مصارف شهرداری ها» از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در آمفی تئاتر شماره سه دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی و پنل «سکونتگاه های غیر رسمی un-habitat» از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در آمفی تئاتر شماره سه دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی برگزار می شود.
انتهای پیام/
امنیت سرمایه گذاری را تضمین می کنیم خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار