رئیس شورای شهر تبریز؛

لازمه سرمایه گذاری سیاست های تشویقی است / لزوم حمایت و کاهش بروکراسی اداری برای سرمایه‌گذاران 

1402/08/15 - 11:30 - کد خبر: 102412 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای شهر تبریز گفت: در زمینه سرمایه گذاری باید سیاست های تشویقی و ثبات در سیاست گذاری، حداقل زمان بروکراسی اداری را داشته باشیم. 

به گزارش نصر، "شهرام دبیری" صبح امروز دوشنبه 15 آبان در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز گفت: یک هزار و 400 شهرداری در ایران داریم که در مجموع درآمد پایدار شهرداری ها کم است؛ در شهرداری تبریز تنها ده درصد از درآمد ما پایدار است. 
وی ادامه داد: هزینه ها به قدری بالا رفته است که با تحقق کامل بودجه 20 هزار میلیاردی شهرداری تبریز تنها می‌توان از کفاف چهار کیلومتر مسیر مترو درآمد. 
رئیس شورای شهر تبریز گفت: نیاز است برای انجام این کار ها از مشارکت بخش خصوصی استفاده کرد؛ سیاست های تشویقی را در دوره های قبلی سعی کردیم انجام دهیم که دوران آقای نوین یکی از دوره های ممتاز در این رابطه بود.
دبیری افزود: در زمینه سرمایه گذاری باید سیاست های تشویقی و ثبات در سیاست گذاری، حداقل زمان بروکراسی اداری را باید داشته باشیم که نیاز به برنامه ریزی دارد.
رئیس شورای شهر تبریز گفت: در زمینه توریسم و گردشگری یک تریلیارد دلار در دنیا ایجاد شده است و این به این معناست که یک میلیارد از مردم جهان به سفر خارجی رفته‌اند که درآمد ما 6.5 میلیون دلار بوده است؛ چرا وقتی کشور ما بهترین جاذبه‌های گردشگری را دارد ولی سهم کمی در گردشگری را داراست؟
وی با تاکید بر سیاست امیرقطر در حوزه سرمایه گذاری گفت: امیر قطر یک سیاست و برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده است و با این‌که نه هویت و تاریخی دارد، نه جاذبه گردشگری خاصی دارد، نه چیز دیگر ولی بیشترین گردشگر را دارد!
دبیری خاطر نشان کرد: خیلی از ایرانی‌های داخل و خارج از کشور تعصب و علاقه دارند تا در ایران سرمایه‌گذاری کنند و این نیاز به حمایت و کاهش بروکراسی اداری دارد. 
وی افزود: در کشورهای حوزه خلیج فارس بروکراسی اداری برای سرمایه‌گذاران صفر است و حتی امیر آن کشورها شماره شخصی خود را به سرمایه‌گذاران داده است تا در صورت هرگونه مشکل با شخص خودش تماس بگیرند. 
وی در پایان گفت: نباید قدردان سرمایه‌گذاران داخلی خودمان باشیم و کاری نکنیم که آنها را فراری دهیم، امید است این همایش یک فرصتی برای رشد سرمایه‌گذاری شود.
انتهای پیام/
لازمه سرمایه گذاری سیاست های تشویقی است / لزوم حمایت و کاهش بروکراسی اداری برای سرمایه‌گذاران  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار