مدیر جهاد کشاورزی هشترود خبر داد:

افزایش ۲۵ درصدی تولید سیب‌زمینی در هشترود

1402/08/15 - 11:19 - کد خبر: 102411 نسخه چاپی

نصر: مدیر جهاد کشاورزی هشترود با اشاره به آغاز برداشت سیب‌زمینی این شهرستان، گفت: امسال ۳۲ هزار و ۵۰۰ تن از این محصول برداشت می‌شود که در مقایسه با سال قبل از حدود ۲۵ درصد افزایش برخوردار است. 

به گزارش نصر، «اردشیر عسگری» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هشترود پس از شهرستان‌های عجب‌شیر و سراب در رتبه سوم تولید سیب‌زمینی آذربایجان‌شرقی قرار دارد و این محصول بیشتر در پایاب سد سهند کشت می‌شود.
وی سطح زیرکشت سیب‌زمینی این شهرستان در پایاب سد سهند را ۶۵۰ هکتار عنوان کرد و ادامه داد: سطح زیرکشت این محصول در سال زراعی گذشته ۵۲۰ هکتار و الگوی کشت شهرستان در سال جاری ۴۰۰ هکتار بوده است.
به گفته وی رقم‌های «آگریا» و «جلی» در این شهرستان بیشتر کشت می‌شود و رقم محلی «اکبری» که با عنوان سیب‌زمینی هشترود معروف بوده و از ماندگاری بالا برخوردار است، به صورت محدود و پراکنده به چشم می‌خورد.
«عسگری» این را هم بیان کرد که در مزارع الگویی شهرستان در هر هکتار ۷۰ الی ۷۵ تن سیب‌زمینی برداشت شد و کارشناسان جهاد کشاورزی در طول سال بر روند کاشت، داشت و برداشت این محصول نظارت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه سیب‌زمینی هشترود در اواخر خردادماه کشت شده و در آبان‌ماه برداشت می‌شود، افزود: در این مدت برای ۴۰۰ هکتار از مزارع زیر کشت سیب‌زمینی کود دولتی تامین شد.
وی توزیع کود دولتی برای مزارع سیب‌زمینی را شامل ۵۰ کیلوگرم اوره و ۵۰ کیلوگرم سوپر فسفات برای هر هکتار عنوان کرد و ادامه داد: محصول سیب‌زمینی هشترود به دلیل کیفیت و ماندگاری بالا مشتریان زیادی در بازار مصرف منطقه دارد.
به گزارش ایرنا کیفیت و ماندگاری بالای سیب‌زمینی هشترود موجب شده است تا در برخی از موارد محصول سایر مناطق نیز در بازارهای مصرف با عنوان سیب‌زمینی هشترود به فروش برسد.
هشترود دارای ۱۳۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان تولید می‌شود که عمده آن گندم است و بر همین اساس هشترود به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد.
انتهای پیام/
افزایش ۲۵ درصدی تولید سیب‌زمینی در هشترود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار