گزارش نصر از صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز؛

کیفیت پایین آسفالت خیابان های تبریز، صدای اعضای شورا را در آورد

1398/02/09 - 13:21 - کد خبر: 1024 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تبریز گفت: 68 پروژه بالای 5 میلیارد ریال در دست شهرداری است که تعدادی از این پروژه ها مربوط به آسفالت ریزی معابر شهر است.

به گزارش خبرنگارنصر، اشرف نیا رئیس کمیسیون عمران و حمل نقل در صحن شورا با ارائه گزارش کمیسیون عمران از پروژ‌ه‌های بالای ۵ میلیارد ریال، گفت: ۶۸ پروژه بالای ۵ میلیارد ریال در دستور کار شهرداری است که ۴۵ پروژه در سال ۹۷ اجرا شده و یا در حال اجرا است.

وی ادامه داد:۸ پروژه در منطقه یک، ۱۳ پروژه در منطقه دو و ۲ پروژه در منطقه سه در حال اجراست.

وی با انتقاد از وضعیت آسفالت‌ریزی در مناطق ، اذعان داشت: شب برای بازید از آسفالت‌ریزی حاضر بودم اما کسی که به نام ناظر بود حتی نمی‌دانست آسفالت و قیر چیست،شاهد بودم که آسفالتی که شب ریخته شده بود، صبح مانند پودر خرد شده بود.

در ادامه جلسه، فرج قلی زاده دبیر شورای اسلامی تبریز در صحن علنی گفت:از زمانی که دوره پنجم شورای اسلامی تبریز آغاز به فعالیت کرده است ، ۱۵ پروژه آسفالت ریزی اعلام شده است.

وی افزود:از این تعداد چهار پروژه کمتر از ۲۰ درصد و بقیه کمتر از ۴۰ درصد پیشرفت کرده است،خوشبختانه به غیر از یکی از این پروژه ها همگی با مناقصه عمومی واگذار شده است ، زیرا معمولا غریب به اتفاق پروژه ها ترک با تشریفات واگذار می شود.

این گزارش حاکی است، سونیا اندیش نائب رییس شورای اسلامی تبریز گفت:اصلا نظارت در هنگام آسفال ریزی وجود خارجی ندارد!

وی اضافه کرد:در ایام عید برای بازدید از یک پروژه آسفالت ریزی رفتم و متوجه شدم نظارت هیچ وجود خارجی در هنگام‌انجام پروژه ندارد.

وی با بیان اینکا پیمانکار خودش آسفالت را تهیه می کند و چیزی به اسم قیر نبود در این آسفالت نبود ، اظهار داشت: حتی می توان گفت به خاک و سنگ رنگ سیاه زده بودند و اسم آن را آسفالت گذاشتند .

اندیش افزود:زمین به هیچ وجه آماده سازی نشده بود،
حداقل مطالبه مردم از ما آسفالت ریزی درست و روان سازی زندگی است.

این گزارش می افزاید، محرم محمدزاده عضو شورای اسلامی تبریز گفت: آسفالت تبریز مخلوط روغن سیاه و قیر است! امروز خیابان‌های شهر تبریز به وضعی است که رانندگان هر ۱۰۰ متر از ما یاد می‌کنند!

وی ادامه داد: اگر به صورت ناشناس در تاکسی‌ها بنشینید می‌بینید که چگونه شورا و شهرداری از سوی مردم مورد عنایت قرار می‌گیرد چون همه جا چاله و گودال است.

وی با بیان اینکه آسفالت‌های دهه ۶۰ کنده نمی‌شود، گفت: اما آسفالت‌های امروزی حتی با دست خرد می‌شودمگر می‌شود به نام آسفالت‌ریزی خیابان‌ها را سیاه کنیم؟ آسفالتی که امروز ریخته می‌شود مخلوط روغن سیاه و قیر است!

وی اضافه کرد: چیزی که ارائه می‌شود آسفالت نیست و کیفیت لازم را ندارد، همین می‌شود که مسئولین دشنام می‌شنوند که البته حقشان است، مشهد و تبریز از نظر آب‌وهوایی یکی هستند اما چرا آسفالت آنها مانند شیشه است و اینجا پر از چاله است؟

ادامه جلسه، فریدون بابایی اقدم از نحوه انتقاد اعضای شورا انتقاد کرد و گفت: مانند اینستاگرام همه در خصوص آسفالت کامنت می گذارند، ظاهرا بحث عمران در آسفالت خلاصه شد.

وی ادامه داد: قرار نیست اینجا وقت بگیریم و مسئولی را محاکمه کنیم، مهم این است که بازدید میدانی داشته باشیم و کارشناسانه به موضوع بپردازیم.

وی با بیان اینکه من بیش از همه از مناطق بازدید دارم و می بینم کیفیت و سطح فاضلاب 2 برابر سد ها است،اذعان داشت: شهر به کارگاه ایجاد فاضلاب تبدیل شده است.
انتهای پیام/

کیفیت پایین آسفالت خیابان های تبریز، صدای اعضای شورا را در آورد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار