مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خبر داد:

لزوم تنویر افکار عمومی جهت عدم استفاده از آب‌های نامتعارف در آبیاری اراضی کشاورزی

1402/08/15 - 09:46 - کد خبر: 102398 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی بر لزوم تنویر افکار عمومی به منظور عدم استفاده از آب‌های نامتعارف در آبیاری اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: استفاده از آب‌های نامتعارف برای آبیاری کشاورزی در کنار مخاطرات بهداشتی، آلودگی خاک و آب‌های زیرزمینی را به همراه دارد، چالشی که یک روی سکه آن معیشت کشاورزان و روی دیگرش سلامت مردم و محیط زیست است.

به گزارش نصر، شهنام اشتری در جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان، بر لزوم تنویر افکار عمومی در بحث عدم استفاده از آب‌های نامتعارف در آبیاری اراضی کشاورزی و استفاده از پتانسیل صدا و سیما و سایر رسانه‌های موجود در امر آموزش عمومی به ویژه کشاورزان توسط سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد.
وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان بازرسی میدانی و کارشناسی را از مزارع انجام داده و اسامی افراد متخلف در استفاده از آب‌های نامتعارف و آلوده را جهت اقدام لازم به کارگروه مخاطرات ارائه کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بر پیگیری و اقدام قانونی لازم جهت نظارت و کنترل آلودگی منابع آلاینده در مبدا از قبیل مراکز تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد.
وی به لحاظ اهمیت کارکرد تصفیه خانه فاضلاب شهری در کنترل آلودگی‌های منطقه، شرکت آب و فاضلاب استان را مکلف به ارائه برنامه زمان‌بندی، و اعتبار مورد نیاز و همینطور اعتبار جذب شده و پیشرفت فیزیکی کار در تکمیل مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری کلان شهر تبریز دانست.
وی اظهارکرد: به منظور نتیجه‌گیری موثر از جلسات این کارگروه، طبق وحدت رویه تعریف شده هماهنگی و اقدامات لازم باید انجام پذیرد.
انتهای پیام/
لزوم تنویر افکار عمومی جهت عدم استفاده از آب‌های نامتعارف در آبیاری اراضی کشاورزی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار