گزارش/

تخریب مدرسه ای در خلجان تبریز توسط خیر مدرسه ساز

1402/08/14 - 19:19 - کد خبر: 102389 نسخه چاپی

نصر، در اتفاقی عجیب مدرسه ای در منطقه خلجان تبریز توسط خیر مدرسه ساز جهت بازسازی تخریب و پس از سه سال همچنان به حال خود رها شده است.

به گزارش نصر، حدود سه سال پیش مدرسه ای جهت بازسازی توسط یک خیر مدرسه ساز تخریب شد اما باتوجه به برخی مشکلات این خیر نتوانست مدرسه را بازسازی کند و در نهایت مدرسه را به حال خود رها کرد که همین اتفاق منجر به ادامه تحصیل دانش آموزان خلجان در کانکس شده است.
یکی از اهالی منطقه در گفتگو با خبرنگار در خصوص این موضوع اظهار داشت: این مدرسه قبل از ظهر در مقطع متوسطه اول و بعد از ظهر در مقطع متوسطه دوم مورد استفاده قرار می گرفت که پس از سال ها ساختمان این مدرسه فرسوده شده بود. فردی با  عنوان خیر مدرسه ساز مقرر شد که این مدرسه را تخریب و بازسازی کند که پس از تخریب مشخص نشد به چه دلیلی این فرد نتوانست ادامه دهد و در نهایت این پروژه را رها کرد.
 وی در مورد فردی که باعث تخریب مدرسه شده بود، توضیح داد: مشخص نشد چرا این مدرسه را به چنین فردی سپردند. تاجایی که اطلاع داریم برخورد کافی هم صورت نگرفت.
 

وی در ادامه افزود: پس از این اتفاق بخشی از آن تکمیل و برخی دانش آموزان مشغول به تحصیل شدند ولی عده زیادی هم در کانکس ادامه تحصیل می دهند که وضعیت بسیار بدی دارد. در صحبت هایی هم که با اداره کل نوسازی مدارس استان انجام شده است اعلام کردند 30 درصد از هزینه های مربوط به بازسازی را اهالی این منطقه فراهم کنند و بقیه را هم  این اداره تامین کند.

 
این مخاطب در خصوص هزینه های بازسازی گفت: برای بازسازی بر اساس برآوردی که انجام شده است بایستی حدود سه میلیارد تومان را پرداخت کنیم که سی درصد از هزینه کل است و قادر به تامین آن نیستیم و امیدواریم خیران به کمک ما بیایند و مبلغ آن را تامین کنند.
وی در خصوص مشکلات این دانش آموزان بیان داشت: متاسفانه دانش آموزان به دلیل کمبود فضا نمی توانند به درستی آموزش ببینند. تاکنون هم با چند نفر صحبت شده است ولی به نتیجه نرسیدیم و امیدواریم با رسانه ای شدن مشکلات این مدرسه زودتر به نتیجه برسیم.
 انتهای پیام/
تخریب مدرسه ای در خلجان تبریز توسط خیر مدرسه ساز حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار