مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی:

بیشتر متقاضیان فرزندخواندگی، کودک سالم و زیر ۵ سال می‌خواهند

1402/08/14 - 18:05 - کد خبر: 102381 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: همه متقاضیان، متقاضی کودکان زیر پنج سال و دارای سلامت هستند درصورتی که بیش از هزار کودک و نوجوان بالای پنج سال دارای سلامت و یا زیر پنج سال نیازمند درمان وجود دارد.

به گزارش نصر، سعید بابایی در گفت و گو با خبرنگاریی افزود: در سال گذشته دو هزار و ۳۰۰ خانواده از طریق فرزندخواندگی یا حکم امین موقت صاحب فرزند شدند و میزان فرزندخواندگی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد حدود پنج درصدی همراه بوده است.
بیشترین میزان فرزندخواندگی به ترتیب در استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، مازندران و فارس بوده است. در این استان ها بیش از یکصد کودک به فرزندخواندگی واگذار شده است.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، تعداد بالای متقاضیان نسبت به تعداد کودکان قابل واگذاری برای فرزندخواندگی را از بزرگترین چالش ها در مسیر فرزندخواندگی برشمرد و افزود: در اولویت اول، دو هزار و ۷۵ خانواده بدون فرزند، در اولویت دوم، ۴۶ زن مجرد و در اولویت سوم، هفت هزار و ۲۵۱ خانواده دارای فرزند برای فرزندخواندگی قرار دارند.
بابایی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱، ۹ هزار و ۳۷۲ خانواده برای فرزندخواندگی ثبت نام کرده اند و در کل ۳۸ هزار خانواده نیز متقاضی فرزندخواندگی هستند.
وی تصریح کرد: از این تعداد ۸۶ درصد متقاضی کودک دختر، ۲۱ درصد متقاضی کودک پسر و ۲۳ درصد انتخاب جنسیت فرزندخوانده را برعهده بهزیستی گذاشته‌اند.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور پیش از این گفته بود که حدود 9 هزار و ۵۰۰ کودک در ۶۵۰ مرکز نگهداری این سازمان نگهداری می‌شوند.
وی افزوده بود: کودکی که از نعمت داشتن پدر یا مادر یا هر دو در برهه ای از زمان حتی کوتاه محروم می شود در معرض فشارهای روانی زیادی قرار می گیرد. بنابراین معتقدیم که هر چه در مراکز نگهداری به این عزیزان خدمت صورت پذیرد باز جای یک خانواده را نمی گیرد.
انتهای پیام/ 
بیشتر متقاضیان فرزندخواندگی، کودک سالم و زیر ۵ سال می‌خواهند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار