معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

پژوهش‌های علمی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز روند جهشی دارد

1402/08/14 - 14:57 - کد خبر: 102362 نسخه چاپی

نصر: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه فعالیت های علمی و تحقیقاتی در این دانشگاه طی چند سال اخیر روند جهشی به خود گرفته است، گفت: باید توجه داشت که هر گونه تولید علم در دانشگاه ها باید منجر به تولید ثروت برای کشور شود.

به گزارش نصر، « پرویز شهابی » روز یکشنبه در جمع اعضای هیات علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبیین وضعیت موجود، اشتراک گذاری سیاست های کلان، طرح چالش های موجود و مرتبط، اشتراک گذاری تجارب موفق اساتید پیشکسوت، تقویت روحیه کارگروهی و کمک به حل مشکلات و چالش های تحقیقاتی را از اهداف مهم معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و افزود: بر همین اساس برنامه ریزی های عرصه پژوهشی باید در راستای دستیابی به این سیاست های کلان پژوهشی کشور و در جهت حل مسائل جامعه باشد.
وی با اشاره به وضعیت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رتبه بندی های کشوری و بین المللی و کسب رتبه اول کشوری در رتبه بندی تایمز، خواستار حفظ این جایگاه شد و ادامه داد: طبق آخرین رتبه بندی های بین المللی، جمهوری اسلامی ایران رتبه ۱۵ علمی جهان را به خود اختصاص داده و در چشم انداز سند توسعه ای، باید سرآمد کشورهای اسلامی در پایان برنامه باشیم.
شهابی از تجاری سازی سه محصول فناور در دانشگاه علوم پرشکی تبریز خبر داد و افزود: فروش محصولات دانش بنیان ارزآوری خوبی برای دانشگاه داشته است.
وی فعالیت تعداد ۵۸ شرکت دانش بنیان، ایجاد دفتر واحدهای بزرگ دارویی، فعالیت چهار مرکز کوهورت ( مطالعات آینده نگر)، افتتاح و فعالیت بیوبانک (بانک اطلاعات پزشکی)، افتتاح و فعالیت سلول درمانی، راه اندازی آزمایشگاه پیش بالینی، عقد تفاهم نامه با دانشگاه های تبریز و سهند، راه اندازی پارک سلامت، برنامه ریزی راه اندازی فروشگاه دیجیتال، تکمیل مراحل پایانی سومین کلین روم ( اتاق تمیز )، همکاری های بین المللی با کشورهای منطقه و تبادل دانشجو و فعالیت های مشترک را از شاخص ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال های اخیر عنوان کرد.
شهابی کسب رتبه های کشوری و بین المللی و نتایج درخشان دانشگاه علوم پزشکی تبریز را حاصل زحمات اساتید دانست و گفت: دانشگاه متعلق به اساتید است و انتظار داریم با ارئه راهکارهای عملیاتی ما را در جهت رفع چالش های پیش روی پژوهش یاری کنند.
وی قرار گیری تعداد ۲۱ استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز در فهرست دانشمندان یک درصد برتر جهانی و ۷۶ استاد در جمع اساتید دو درصد برتر جهان را افتخاری بزرگ برای اذربایجان شرقی دانست و اظهار کرد: با توجه به پیش بینی روند علمی در دنیا جهت حفظ و ارتقای وضعیت موجود نیازمند برنامه ریزی های مناسب و تزریق بودجه جهت ایجاد جهش در پژوهش هستیم.
دانشگاه علوم پزشکی تبریز با داشتن حدود ۹ هزار دانشجو در ۲۰۰ رشته تحصیلی و ۳۳ واحد آموزشی جزو دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود و در حال حاضر ۱۹۰ دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
این دانشگاه ۸۷۵ عضو هیات علمی دارد و با برخورداری از ۳۰ مرکز تحقیقاتی تاکنون حدود ۱۰ هزار طرح تحقیقاتی را به جامعه علمی ارایه کرده است.
۱۳ مرکز آموزشی و درمانی، ۳۰ مرکز تحقیقاتی، توسعه و رشد فناوری و تعداد ۱۹ شبکه بهداشت از جمله امکانات دانشگاه علوم پزشکی تبریز می باشد.
انتهای پیام/
پژوهش‌های علمی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز روند جهشی دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار