رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی؛

قوانین موجود در حوزه معادن پاسخگوی نیاز‌های امروز جامعه نیست

1402/08/14 - 13:52 - کد خبر: 102355 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه قوانین موجود در حوزه معادن پاسخگوی نیاز‌های امروز جامعه نیست، گفت: در حال حاضر هزینه ارتکاب جرم در حوزه معدن هزینه بالایی نیست.

به گزارش نصر، موسی خلیل‌اللهی دوره آموزشی حقوق معادن و تحلیل‌های موضوعی با حضور قضات دادگستری آذربایجان‌شرقی در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تبریز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مظلوم غزه با اشاره به اینکه معادن، نعمت خدادادی و ثروت طبیعی هر کشور هستند، اظهار کرد: عواید معدن باید در جهت ایجاد اشتغال، افزایش تولید ناخالص ملی، ایجاد رفاه نسبی برای مردم و ایجاد زیرساخت صرف شود اما علل متعددی وجود دارد که مانع این امر می‌شود و گاهی وجود برخی معادن زمینه‌ای برای بروز اختلافات و مشکلات متعدد فراهم می‌کند.
وی افزود: بخش عمده این مشکلات به ناکارآمدی قوانین حوزه معدن برمی‌گردد و قوانین مذکور پاسخگوی نیاز‌های امروز ما در جامعه نیست و این امر را به وضوح در استان آذربایجان‌شرقی با کثرت معادن می‌توان مشاهده کرد.
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌شرقی در ادامه از قضات حاضر در این دوره آموزشی خواست بر اساس یک رویه واحد در پرونده‌های مربوط به معادن به صدور رأی اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه مجازات‌هایی که برای تخلفات در حوزه معدن در نظر گرفته شده بازدارندگی لازم را ندارد عنوان کرد: هزینه ارتکاب جرم در حوزه معدن هزینه بالایی نیست.
خلیل‌اللهی یادآور شد: از آنجا که قانون موجود پاسخگوی همه مسائل در حوزه معدن از جمله پیشگیری از وقوع جرم، حفظ حقوق عامّه و برخورد با مجرمین نیست قضات حاضر در این دوره آموزشی باید زمینه تنظیم لایحه‌ای را فراهم کنند که بتواند منتهی به قانونی جامع شود تا بتوانیم از ثروت خدادادی معدن به نحو احسن محافظت کنیم.
گفتنی است،  ۱۱ درصد ظرفیت کل معادن کشور در استان آذربایجان‌شرقی قرار گرفته است.
انتهای پیام/
قوانین موجود در حوزه معادن پاسخگوی نیاز‌های امروز جامعه نیست خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار