معاون سازمان بهزیستی؛

۳۰ درصد سرپناه‌های شبانه کشور برای زنان است

1398/10/03 - 17:08 - کد خبر: 10235 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون ۳۰ درصد سرپناه‌های شبانه در کشور برای زنان آسیب دیده و بهبود یافته از اعتیاد است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مجید رضازاده روز سه شنبه در آیین افتتاح مرکز جامع کاهش آسیب اعتیاد زنان واقع در میدان شوش اظهار داشت: این سرپناه های شبانه برای زنان آسیب دیده ایجاد شده است تا در کنار اقامت امن، از خدمات مددکاری و مشاوره ای مناسب بهره مند شوند.
وی افزود: بخش کمی از زنان در جامعه ما معتاد هستند ولی تاثیر آنها بر خانواده و فرزندانشان بیشتر از مردان معتاد است.
معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان این که مراکز کاهش های آسیب های اجتماعی نقش مهمی در کنترل آسیب ها دارد بیان داشت: در این مراکز مداخله ها و حمایت های لازم به زنان آسیب دیده و یا بهبود یافته از اعتیاد ارائه می شود که به بازگشت آنان به کانون خانواده کمک می کند.
وی ادامه داد: اگر این مراکز توسعه یابد نیازی به مراکز اجباری ترک اعتیاد نخواهیم داشت چرا که این افراد شرایط سخت را سپری کرده اند و با میل خودشان به دنبال بهبودی و تغییر روش زندگی هستند.
رضازاده با تاکید بر این که توسعه مراکز کاهش آسیب های اجتماعی نباید متوقف شود گفت: اگر در زمینه کاهش آسیب ها برنامه های فرهنگی و اجتماعی را گسترش داده بودیم بدون تردید الان وضعیت بهتری نسبت به قبل داشتیم ضمن اینکه در سال های گذشته برنامه هایی برای کاهش آسیب های اجتماعی انجام شد ولی استمرار نیافت.
وی خاطر نشان کرد: در این مراکز مشکلات و معضلات با مداخلاتی که در حال انجام است شناسایی می شود و فرد آسیب دیده تحت درمان و مشاوره روانی قرار می گیرد.
معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان این که در مراکز جامع کاهش آسیب های اجتماعی به همه زنان آسیب دیده خدمات ارائه می شود بیان داشت: از نظر ما فرقی نمیکند که زن آسیب دیده مصرف کننده مواد مخدر باشد و یا کسی باشد که دیگر تمایلی به مصرف مواد ندارد بلکه هر دو قشر را مورد حمایت و کنترل قرار می دهیم.
وی تاکید کرد: این مراکز از سوی بخش خصوصی با استفاده از توان خیران و با حمایت های بخش دولتی خدمات رسانی می کنند تا در جامعه شاهد افزایش سطح آسیب های اجتماعی نباشیم.
رضازاده بر ایجاد اشتغال مددجویان تاکید کرد و گفت: باید برای اشتغال این افراد برنامه ریزی و کمک شود تا با توانمندی اقتصادی مشکلات را پشت سر قرار دهند و مجدد به سوی آسیب ها روی نیاورند.
معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: همچنین باید خدمات روانشناسی و روانپزشکی خوبی به مددجویان ارائه شود تا بتونند با مهارت به دنبال راه حل برای مشکلات باشند.
اولین مرکز جامع کاهش آسیب اعتیاد(گذری، روزانه، سرپناه شبانه، جامعه پذیری و اشتغال) ویژه زنان با ظرفیت پذیرش ۱۵۰ مددجو روز سه شنبه به بهره برداری رسید.
انتهای پیام/
۳۰ درصد سرپناه‌های شبانه کشور برای زنان است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار