رسول زاده خبر داد:

آسفالت‌ ریزی و اجرای کنارگذر جنوبی تبریز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

1402/08/14 - 11:16 - کد خبر: 102340 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: آسفالت ریزی لایه سوم کنارگذر جنوبی تبریز (اتوبان شهید کسایی) از طرح های دور اول سفر رییس جمهور به استان به طول ۶ کیلومتر انجام شده و بقیه هم در حال اجراست و در مجموع بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش نصر، «غلامرضا رسول زاده»، روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: یک لایه آسفالت ریزی این اتوبان به طول ۱۶ کیلومتر تمام شده، لایه دوم آن به طول حدود ۹ کیلومتر و لایه سوم آن در طول ۶ کیلومتر انجام شده و نیوجرسی در طول مسیر در حال جاگذاری و نصب است.
وی اظهار کرد: تعریض کنارگذر جنوبی تبریز (بزرگراه شهید کسایی) از مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی بوده که با هدف سه خطه کردن باند شمالی آن از مبدا پل «دیزل آباد» تا پل « شهید یاغچیان» برای کاهش بار ترافیکی این مسیر همان طور که اشاره شد با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
وی ادامه داد: پروژه تعریض کنارگذر جنوبی تبریز( اتوبان شهید کسایی) به طول ۱۶ کیلومتر با مشارکت شهرداری در حال اجرا بوده و زیرسازی و شن ریزی آن انجام شده است.
معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: آسفالت ریزی و نصب نیوجرسی به طول ۶ کیلومتر در اول این اتوبان تمام شده است و قرار است اداره برق بعد از نصب نیوجرسی ها اقدام به نصب تیرهای روشنایی کند.
رسول زاده، ادامه داد: اعتبار این طرح بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که با تخصیص به موقع و مساعد بودن شرایط جوی، کل مسیر این اتوبان آسفالت ریزی، نیوجرسی نصب و روشنایی آن تمام می شود.
وی یادآور شد: در اجرای این طرح، ۵۸ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی، بیش از ۵۰ هزار مترمکعب زیرسازی در طول مسیر شامل بیس(تسطیح) و سابیس(تراکم گیری و کوبیدن) انجام شده است.
معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی بال بیان اینکه پیش بینی شده که بیش از ۵۶ هزار تن آسفالت در این طرح توزیع شود، گفت: تاکنون ۳۱ هزار تن آسفالت ریزی انجام شده و بقیه نیز در حال انجام است.
رسول زاده، افزود: اگر وقفه ای در تحویل آسفالت از سوی شهرداری ایجاد نشود و شرایط آب و هوایی مساعد باشد، تا پایان آبان ماه این پروژه تکمیل و به بهره برداری می رسد.
کنارگذر جنوبی تبریز (بزرگراه شهید کسایی) با اینکه کمتر از یک درصد راه‌های آذربایجان شرقی را شامل می‌شود، با دربرگیری حدود سه درصد از مجموع تصادفات رانندگی به جاده مرگ معروف شده و ساماندهی و ایمن‌سازی آن از مطالبات اصلی شهروندان است.
این بزرگراه در واقع بخشی از آزادراه تهران–تبریز را تشکیل می‌دهد که در ادامه به کنارگذر غربی تبریز (آزادراه شهید باکری) منتهی شده و در نهایت به بازرگان و از آنجا نیز به اروپا متصل می‌شود.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
آسفالت‌ ریزی و اجرای کنارگذر جنوبی تبریز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار