مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی؛

ساخت ۲ مخزن با هدف آبرسانی به ۱۰ روستای بناب آغاز شد

1402/08/13 - 14:10 - کد خبر: 102301 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی از کلنگ زنی دو مخزن یکهزار و ۲ هزار مترمکعبی برای آبرسانی به ۱۰ روستای شهرستان بناب خبرداد.

به گزارش نصر، « محمد خانی» روز شنبه پس از کلنگ زنی این طرح در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: با ساخت و بهره برداری از این دو مخزن، آبرسانی به روستاهای حاج مصیب، قره قشلاق، چپقلو، خلیلوند، خانه برق جدید، ینگی کند خانه برق، قره کلک، قشلاق، علی خواجه و قره چپق در قالب ساخت مجتمع های آبرسانی خلیلوند و قرا پنجگانه اجرایی خواهد شد.
وی اضافه کرد: این طرح شامل مخزن دو هزار متر مکعبی قرا پنجگانه و مخزن یکهزار مترمکعبی خلیلوند به همراه سه کیلومتر خط انتقال آب است و حفر و تجهیز یک حلقه چاه نیز برای این طرح پیش بینی شده است.
خانی بیان کرد: ظرفیت انشعاب مجتمع آبرسانی خلیلوند یک هزار و ۷۲۶ فقره و قرا پنجگانه و قره چپق نیز تعداد چهار هزار و ۵۸۱ فقره خواهد بود.
وی ادامه داد: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح ۳۵۰ میلیارد ریال است که از محل طرح‌های عمرانی و منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هزینه می‌شود.
روز گذشته نیز با حضور معاون فنی و مهندسی آبفای کشور تصفیه خانه فاضلاب خوشه مهر بناب با ۱۰هزار میلیارد ریال هزینه کرد از محل طرح های عمرانی و منابع داخلی افتتاح شد.
ظرفیت این تصفیه خانه ۷۷۰ مترمکعب در شبانه روز است و این تصفیه خانه هفت هزار نفر را زیر پوشش قرار خواهد داد.
شهرستان بناب با ۱۳۵ هزار نفر جمعیت در جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار گرفته است.
شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در قالب یک میلیون و ۸۱۰ هزار مشترک صد درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر این استان را زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی بهداشتی قرار داده است.
انتهای پیام/
ساخت ۲ مخزن با هدف آبرسانی به ۱۰ روستای بناب آغاز شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار