هنرمند اشنویه‌ای مقام برتر جشنواره ملی «همام» را کسب کرد

1398/10/03 - 16:58 - کد خبر: 10230 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشنویه گفت: «شورش نصیری» هنرمند معلول و سریعترین نقاش اسیا مقام برتر کشوری را در نخستین جشنواره ملی هنری همام (ویژه هنرمندان توانیاب) کسب کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حسن حسن‌‍زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: نخستین جشنواره «همام» ویژه آثار برتر هنرهای تجسمی هنرمندان توانیاب سه‌شنبه ۲۶ آذرماه در فرهنگستان هنر و با حضور یکهزار و ۱۵۰ هنرمند اول دی ماه افتتاح شد.
وی افزود: این مسابقات در حوزه هنرهای تجسمی، معرق، میناکاری، منبت، نقاشی، طراحی مینیاتور و .. برگزار شد که در نهایت ۱۶۵  اثر به عنوان اثار برتر انتخاب شدند که در بین آنها اثر هنری «شورش نصیری» نیز موفق به کسب لوح زرین شد.
وی اضافه کرد: در این مسابقات آثار متنوعی ارایه شد که با رای هیئت داوران افراد برتر در اولین جشنواره ملی همام ویژه هنرمندان توانیاب انتخاب شدند.
«حسن زاده» با بیان اینکه در این جشنواره هنرمندان توانیاب فرصت یافتند بخشی از توانمندی‌های خود را در معرض دید عموم قرار دهند افزود: هدف از برگزاری جشنواره «همام»، هم‌افزایی و مشارکت «سمن»ها و نمایش توانمندی معلولان و ایجاد نشاط در جامعه معلولان بود.
شورش نصیری که لقب سریعترین نقاش آسیا را داردتاکنون موفق به کسب ۲۵۷ مقام کشوری و آسیایی شده است.
در قالب برگزاری این جشنواره یکهزار و 150 هنرمند معلول در کل کشور شناسایی شده و از میان آثار آن‌ها، ۸۰۰ اثر به داوری رسید که پس از داوری اولیه، ۱۵۹ اثر حائز حضور در نمایشگاه و رقابت نهایی شد که برگزیدگان روز دوم دی در تالار شمس معرفی و تقدیر شدند.
از ۲۸ استان (۶۰ شهر) شرکت‌کننده در این جشنواره وجود داشت که ۳۰ درصد آن‌ها آقایان و ۷۰ درصد خانم‌ها بودند؛ کوچکترین شرکت‌کننده از اهواز با ۱۲ سال و بزرگترین شرکت‌کننده از کردستان با ۶۶ سال بود.
بنابه اعلام مسوولان این جشنواره، آثار حاضر در این نمایشگاه ۱۰۰ درصد به سود هنرمندان فروخته خواهد شد، قیمت‌گذاری توسط خود هنرمندان انجام شده و تمام عواید فروش به خود هنرمند می‌رسد.
انتهای پیام/
هنرمند اشنویه‌ای مقام برتر جشنواره ملی «همام» را کسب کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار