حوادث رانندگی در حد سقوط هواپیما؛

نگاهی به چهار تصادف هفته گذشته استان با چهار کشته و 47 مصدوم

1402/08/13 - 12:22 - کد خبر: 102287 نسخه چاپی

نصر: در هفته گذشته با بروز تنها چهار تصادف 47 نفر مصدوم و چهار نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش نصر، هفته گذشته جاده های آذربایجان شرقی روز های تلخی را پشت سر گذاشتند و سوانح جاده ای باعث کشته و مصدوم شدن بیش از 47 نفر فقط در چهار تصادف بزرگ شد.
حادثه اول در اتوبان مرگ استان یا همان اتوبان کسایی تبریز رخ داد که بریدن ترمز تریلی موجب له کردن 9 خودرو شد که همین حادثه یک کشته و 10 مصدوم داشت و تنها فوتی این مصدوم از ورزشکاران نامدار استان بود.
در حادثه دوم واژگونی مینی بوس فرسوده در محور عجب شیر به جوان قلعه 16 مصدوم و یک فوتی به جا گذاشت که طبق اعلام اورژانس وضعیت دو نفر از مصدومان وخیم گزارش شد.
حادثه سوم هم مربوط به واژگونی مینی بوس بود که در این حادثه هم متاسفانه 16 نفر مصدوم و به مراکز در مانی مختلف اعزام شدند.
در حادثه روز جمعه محور جلفا مرند نیز تصادف دو خودرو موجب مصدومیت پنج نفر و از دست رفتن جان دو نفر شد تا سوانح جاده ای استان در هفته گذشته به حد نگران کننده ای برسد.
با نگاهی عمیق به موضوع تصادفات جاده ای بنظر می رسد این سوانح شاید برای برخی ارگان های مرتبط به قدری عادی بنظر می رسد که این موضوع برایشان تکراری شده است و منتظر حادثه ای متنوع هستند تا چاره ای برای پیشگیری از چنین حوادثی بیاندیشند.
حوادث این هفته نشان داد جاده های ناایمن، خودرو های بی کیفیت و عدم توجه به قوانین رانندگی سه عامل اصلی حوادث جاده ای در استان است که هیچکدام از نهاد های مربوطه تمایلی به اظهار نظر در این باره ندارند و هر هفته باید منتظر شنیدن خبری تلخ در جاده های مرگ استان باشیم.
البته این تعداد کشته و مصدوم در سوانح رانندگی شباهت زیادی به حوادث بزرگ همچون سقوط هواپیما دارد و در چنین شرایطی که نه امیدی به جاده ای استان وجود دارد و نه اعتمادی به کیفیت خودرو های ایرانی، مردم بایستی به جان خود و دیگران ارزش قائل شوند و با کمی احتیاط کام خانواده ها را تلخ نکنند.
انتهای پیام/
نگاهی به چهار تصادف هفته گذشته استان با چهار کشته و 47 مصدوم حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار