مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خبر داد:

ثبت ۱۹۸۹ پرونده در سال‌جاری در اداره تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی

1402/08/12 - 19:06 - کد خبر: 102264 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی به عملکرد هفت ماهه این اداره کل اشاره کرد و گفت: ۱۸۳۹ اکیپ از ۴۹۷۴مورد بازرسی کرده‌اند که ۱۹۸۹ فقره پرونده در سال‌جاری در اداره تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده است.

به گزارش نصر، صمد حضرتی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با بیان این‌که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد اجرای گشت مشترک استان افزایش پیدا کرده، افزود: میزان محکومیت فقط پرونده‌هایی که در راستای اجرای گشت‌ها تصویب شده ۳۰۶میلیارد و ۶۱۹میلیون بوده که نسبت به سال گذشته از افزایش ۴۴۷درصدی برخوردار شده‌است. 
وی ادامه داد: عملکرد تعزیرات حکومتی در حوزه‌ی کالا و خدمات در هفت ماهه سالجاری تعداد ۶۸۴۴ پرونده با محکومیت ۱۵۶۷میلیارد و ۱۶۹میلیون ریال است.
وی با بیان این‌که در حوزه‌ی قاچاق کالا و ارز تعداد ۲۲۱۹ فقره پرونده در استان به ثبت رسیده، گفت: این تعداد پرونده با محکومیت ۲۴۴۴میلیارد و ۹۹۱میلیون ریال بوده و در حوزه بهداشت و درمان نیز ۵۱۴ مورد پرونده با محکومیت ۵۲میلیارد و ۱۷۶میلیون ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان ۲۲درصد کاهش داشته است.
حضرتی افزود: رویکرد تعزیرات حکومتی در سال جدید پیشگیری و حمایت است و معتقدیم به هیچ وجه مبارزه کارساز نیست بلکه باید فرهنگ سازی، زیر ساخت‌های لازم و لحاظ قیمت تمام شده در بحث کالا و خدمات صورت گیرد تا به کاهش تخلفات منجر شود.
وی با بیان اینکه تا کنون جهت حضور فعال و مستمر نظارت و بازرسی توسط تعزیرات حکومتی در قالب گشت‌های مشترک ۲۵طرح ویژه در سطح استان اجرا شده، بیان کرد: طرح نظارتی ویژه اربعین، بازار مسکن، محصولات پتروشیمی، بازگشایی مدارس، نوشت افزار، نحوه‌ی توزیع خمیر مایه در نانوایی‌ها، مقابله با احتکار، گران فروشی، افزایش قیمت لاستیک خودرو، لوازم خانگی و کم فروشی در واحدهای تولیدی و .. از جمله این طرح‌ها می‌باشد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی ادامه داد: با پیگیری‌های وزرات دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و مسئولین استانی در سال گذشته جهت تسریع خدمات دهی در تعزیرات و صرفه جویی در زمان در 6 شهرستان، چاراویماق، ملکان، عجب‌شیر، جلفا، هریس و کلیبر که اداره تعزیرات حکومتی نداشتند، راه‌اندازی شد تا مردم این شهرستان‌ها نیز به راحتی به خدمات این تعزیرات دسترسی داشته باشند.
وی راه‌اندازی اداره تعزیرات حکومتی در شهرستان‌های ورزقان، آذرشهر و اسکو را از دیگر برنامه‌های اداره تعزیرات حکومتی استان عنوان کرد و گفت: در صورت تامین نیروی اداری و قضایی ادارات تعزیرات حکومتی این شهرستان‌ها نیز راه اندازی خواهد شد.
انتهای پیام/
ثبت ۱۹۸۹ پرونده در سال‌جاری در اداره تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار