خبر/

بحرین روابط اقتصادی با اسرائیل را متوقف کرد / یک مقام بحرینی تکذیب کرد: تغییری در روابط رخ نداده

1402/08/11 - 18:49 - کد خبر: 102247 نسخه چاپی

نصر: بحرین خبر داد که در حمایت از فلسطین، سفیر خود را از تل‌آویو بازمی‌گرداند و روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی را نیز قطع کرده است.

به گزارش نصر، مجلس نمایندگان بحرین امروز پنجشنبه خبر داد که سفیر رژیم صهیونیستی در منامه، خاک این کشور را ترک کرده است. بحرین از جمله کشورهایی است که در قالب توافق موسوم به ابراهیم، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده بود.
این نهاد بحرینی با انتشار بیانیه‌ای در سایت خود، گفت: سفیر بحرین در اسرائیل به کشور خود بازخواهد گشت. روابط اقتصادی با اسرائیل قطع شده و این مسئله در تأیید موضع تاریخی و ثابت بحرین در حمایت از مسئله فلسطین و حقوق مشروع ملت برادر است.
در این بیانیه آمده است: تداوم جنگ و عملیات نظامی و تنش مداوم اسرائیل در سایه عدم احترام به حقوق بشردوستانه بین‌المللی باعث شد که پارلمان تصمیماتی را اخد کرده و اقدامات بیشتری را انجام دهد که جان غیر نظامیان بی‌گناه در غزه و همه مناطق فلسطین را حفظ کند.
وزارت خارجه بحرین اواسط مهر ماه گذشته در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تحولات فلسطین، طرفین فلسطینی و صهیونیستی را به خویشتنداری فراخواند. 
این نهاد بحرینی با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد:«بحرین با نگرانی اوضاع نوار غزه و درگیری بین گروه‌های فلسطینی و نیروهای اسرائیلی را که به کشته و زخمی شدن د‌ه‌ها نفر منجر شده است، دنبال می‌کند».
در این بیانیه آمده است که بحرین همه طرف‌ها را به خویشتنداری، آرام‌سازی و توقف فوری حملات با هدف حفظ جان مردم و اموال آن‌ها دعوت می‌کند.
بحرین همچنین درباره تداوم درگیری‌ها و پیآمدهای منفی آن بر امنیت و ثبات منطقه و تلاش برای برقراری صلح عادلانه و دائمی در منطقه غرب آسیا هشدار داد.
وزارت خارجه بحرین همچنین جامعه بین‌الملل را به عمل به مسئولیت خود برای متوقف کردن درگیری دو طرف، حمایت از غیرنظامیان، پیشبرد تلاش‌های مربوط به روند مسالمت‌آمیز و تشکیل کشور فلسطین بر اساس راه‌حل دو دولتی و قطعنامه‌های بین‌المللی فراخواند. 
باراک راوید خبرنگار اکسیوس از قول یک مقام بحرینی گفت که منامه سفیر خود را از اسرائیل فرانخوانده و تغییری هم در روابط رخ نداده است.
 انتهای پیام/
بحرین روابط اقتصادی با اسرائیل را متوقف کرد / یک مقام بحرینی تکذیب کرد: تغییری در روابط رخ نداده خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار