معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:

روند احداث جاده جلفا_مرند مطلوب است

1402/08/11 - 15:30 - کد خبر: 102231 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص پروژه جاده جلفا_مرند گفت: روند پروژه احداث کیلومتر ۱۶ تا ۲۲ جاده جلفا- مرند مطلوب است.

به گزارش نصر، جبارعلی ذاکری در سفر به منطقه آزاد ارس از آخرین وضعیت پروژه احداث باند دوم جلفا مرند بازدید کرده و با اشاره به احیاء پروژه و تسریع در پیشبرد آن در یک سال اخیر، اظهار کرد: این پروژه جزو اولویت‌های استان بوده و خوشبختانه مورد توجه سازمان منطقه آزاد ارس قرار گرفته است.
رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، در این بازدید عنوان کرد: هیچ‌گونه مشکل مالی برای پیشبرد ۶ کیلومتر باقیمانده وجود ندارد و تکمیل جاده اولویت اول سازمان در حوزه عمرانی است و بدین‌جهت منابع مالی مورد نیاز سر موعد مقرر پرداخت می‌شود.
مجید کیانی بیان کرد: عملیات عمرانی تا جایی که شرایط آب‌وهوایی اجازه دهد در سالجاری ادامه خواهد یافت و پروژه تا تابستان سال آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.
گفتنی است؛ بر اساس توافقات فی‌مابین سازمان منطقه آزاد ارس و وزارت راه و شهرسازی احداث ۳۴ کیلومتر از باند دوم جاده جلفا_مرند از خروجی منطقه تا محدوده هرزندات برعهده سازمان است که تا به امروز ۲۸ کیلومتر آن اتمام و زیربار ترافیک رفته و تنها ۶ کیلومتر آن باقیمانده است.‌
۶ کیلومتر جاده مرند_جلفا حدفاصل کیلومتر ۲۸ تا ۳۴ در ماه‌های اخیر با هزینه‌کرد سازمان منطقه آزاد ارس به بهره‌برداری رسید که تاثیر بسزایی در کاهش سوانح رانندگی داشت و امید آن می‌رود با تکمیل ۶ کیلومتر باقیمانده ضمن تسهیل تردد خودرویی، سوانح جاده‌ای به حداقل برسد.‌
با تکمیل ۶ کیلومتر باقیمانده تعهدات سازمان منطقه آزاد ارس درخصوص جاده جلفا_مرند محقق می‌شود و تنها ۷ کیلومتر این جاده باقی می‌ماند که تکمیل آن جزو تعهدات وزارت راه است.
انتهای پیام/
روند احداث جاده جلفا_مرند مطلوب است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار