مدیرکل دفتر امور شرکت های دولتی وزارت امور اقتصاد و ‌دارایی؛

شرکت‌های زیانده دولتی به سمت سوددهی حرکت کردند

1402/08/11 - 15:10 - کد خبر: 102228 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر امور شرکت های دولتی وزارت امور اقتصاد و ‌دارایی گفت: صورت مالی منتشر شده یک هزار شرکت‌ دولتی و شرکت تحت کنترل دولت نشان دهنده این است که سوددهی شرکت ها روند مثبتی دارد؛ از بین شرکت‌های دولتی، ۴۸ شرکت زیانده، سودده شدند.

به گ«محمد عنبری» در گفت و گویی اظهار داشت: انتشار صورت های مالی شرکت های دولتی و سایر شرکت های تحت کنترل دولت، از آغاز فعالیت دولت سیزدهم آغاز شده است، دایره شناسایی این شرکت ها در طی دو سال اخیر شش برابر شده و به دو هزار شرکت رسیده است. از این تعداد در نوبت اول صورت مالی هزار مورد آن منتشر شده است.
وی افزود: از یک هزار صورت مالی منتشر شده، ۲۸۹ مورد مربوط به شرکت های دولتی و ما بقی شرکت های تحت نظارت دولت، زیرمجموعه بانک ها و بیمه ها، شرکت های زیرمجموعه نهادها و موسسات عمومی غیردولتی و بخشی نیز فدراسیون‌ها است.
مدیرکل دفتر امور شرکت های دولتی وزارت امور اقتصاد و ‌دارایی خاطرنشان کرد: برخی از این شرکت ها سود ده و برخی زیان ده هستند. ولی نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی داشتند. از بین شرکت‌های دولتی ها ۴۸ شرکت زیان ده داشتیم که سود ده شدند و ۱۳۳ شرکت زیان ده داشتیم که به سمت سود دهی حرکت کرده اند؛ این روند، روند مطلوبی است.
انتهای پیام/
شرکت‌های زیانده دولتی به سمت سوددهی حرکت کردند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار